Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ska köpa nytt externt ljudkort och har blivit tipsad från flera håll att välja ett Motu.

Har dock några kriterier jag skulle vill att ljudkortet ska uppnå.

• Det ska vara 8 kanaler, (använder dock oftast bara 2 stycken)
  • Det ska vara lite latency
  • Det ska fungera bra till min Macbook Pro och Cubase
  • Det ska ha phantommatning
  • Det får kosta max 7000kr

Något mer mitt blivande kort borde uppfylla som jag glömt lista?

Är tacksam för alla tips och råd jag kan få.

Annons
maart (oregistrerad)
Postat

Kolla in Presonus kort (Firepod, Firestudio Project och Firestudio), de är prisvärda. Vet dock inte de eller Motu är "bäst"

Postat (redigerat)

Jag har precis beställt ett Presonus Firestudio. Det stod mellan den eller ett Focusrite Saffire Pro 26 I/O. Lär göra en fullständing utvärdering när det kommer och posta här på forumet

Du har också Presonus Firestudio Project och Firepod som nämndes innan. Kan väl också nämna Focusrite Saffire Pro 10/10 som är " klassen mindre" än Saffire Pro 26 I/O

Anledningen till att jag valde ett Presounus Firestudio var att den har ADAT för kunna ha möjligthet att koppla till ytterligare 16 kanaler om så skulle behövas, samt att man kan köpa till en Remote Control till Firestudio-kortet.

Samt att de recensioner jag läst om Firestudio vs. Saffire pro 26 så verkar det som om folk verkar mer nöjda med Firestudion och att Focurite Saffire kort kan ha en tendes till att ha väntetider.

Mitt slutliga tips till dig av mina utvärderingar blir således att jag tycker du skall titta på Presonus Firepod.

Redigerat av grottman
Postat

jag har en motu ultralight till min macbook och det funkar fint

jag valde det framför presonus efter att jag läst om så många problem med presonus

och motu är ju erkänt mac-vänligt.

det har även kommit ett nytt MOTU 828 MK III som jag tycker låter mkt intressant då man kan mixa live med ljudkortet inkl dsp-effekter

Postat
jag valde det framför presonus efter att jag läst om så många problem med presonus

Kan bero på Agere-FW som orsakat mycket problem hos flertalet tillverkare, Motu klarade sig.

Postat

Kan bero på Agere-FW som orsakat mycket problem hos flertalet tillverkare, Motu klarade sig.

Och Terratec ☺️

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.