nilsemil Postat 11 juni 2008 Postat 11 juni 2008 Hallå där. Har nån nåt ljudkortsetuptips för att kunna lajna cirka 20 kanaler in i en dator? Jag gissar att jag letar efter nån slags 8 gånger 3 setup eller 16+8 kanaler. Emil
lavrell Postat 11 juni 2008 Postat 11 juni 2008 Hallå där. Har nån nåt ljudkortsetuptips för att kunna lajna cirka 20 kanaler in i en dator? Jag gissar att jag letar efter nån slags 8 gånger 3 setup eller 16+8 kanaler. Emil Om du kan ta med dig en stationär dator finns ju Motu 24 i/o som alternativ som är en väldigt stabil och enkel lösning
maart (oregistrerad) Postat 11 juni 2008 Postat 11 juni 2008 (redigerat) En del av Presonus ljudkort går att samköras så man får fler kanaler. T.ex. FP10 och Firestudio. Har dock inte testat själv Edit: stava... Redigerat 11 juni 2008 av maart
nilsemil Postat 11 juni 2008 Trådstartare Postat 11 juni 2008 joachim; att köpa är det jag letar efter
nilsemil Postat 11 juni 2008 Trådstartare Postat 11 juni 2008 varför finns inget liknande med firewire? Hallå där. Har nån nåt ljudkortsetuptips för att kunna lajna cirka 20 kanaler in i en dator? Jag gissar att jag letar efter nån slags 8 gånger 3 setup eller 16+8 kanaler. Emil Om du kan ta med dig en stationär dator finns ju Motu 24 i/o som alternativ som är en väldigt stabil och enkel lösning
Claes Holmerup Postat 11 juni 2008 Postat 11 juni 2008 Hallå där. Har nån nåt ljudkortsetuptips för att kunna lajna cirka 20 kanaler in i en dator? Jag gissar att jag letar efter nån slags 8 gånger 3 setup eller 16+8 kanaler. Emil Om du kan ta med dig en stationär dator finns ju Motu 24 i/o som alternativ som är en väldigt stabil och enkel lösning varför finns inget liknande med firewire? PCI/PCIe är alltid snabbast, så om man har krav på många samtidiga kanaler, är interna kort ett säkrare bud. Firewire är nästa i hastighetsligan - och sist kommer USB. Om du vill kunna välja omvandlare själv, så kan du också fundera på RME HDSP9652 (PCI) eller RME RayDAT (PCIe), men det kommer lätt upp i mer pengar än MOTU-modellen - beroende på vilka omvandlare du väljer förstås... 😉
Slackerboy Postat 11 juni 2008 Postat 11 juni 2008 joachim; att köpa är det jag letar efter Har du gott om pci platser så är kanske 3 st delta 1010lt en bra och rel. billig lösning. Jag har haft mitt sedan 2003 och det är mycket bra drivare (uppdateras ofta och fungerar alltid kanon) och helt ok ljud i det, har dock inte testat med flera kort men drivaren visar konfiguration för minst 2 till, alt 3 (kommer inte ihåg exakt) Kolla även vendolin för beg kort. Lycka till!
hegobald Postat 11 juni 2008 Postat 11 juni 2008 (redigerat) Fast en Mackie Onyx 1200F kan ju duga bra också.. http://www.mackie.com/products/1200f/index.html Edit: förutsatt att du har 2 separat FW bussar eller 2st ADAT ingångar, enl t,ex Claes tips på RME ljudkort. Har själv ett RME Hammerfallkort med 2 st ADAT interface som är superstabilt och har funkat finfint i 5 år.. Köpt av Claes 😉 Redigerat 11 juni 2008 av hegobald
nilsemil Postat 16 juni 2008 Trådstartare Postat 16 juni 2008 För liveinspelning är inget annat än bärbar laptop tänkbart.
hegobald Postat 16 juni 2008 Postat 16 juni 2008 (redigerat) Det finns rackmonterade stationära datorer som funkar bättre till lägre pris.. Om ni har ett effektrack förstås. Här ett förslag från Frost http://www.frostacm.com/products2.php?prodid=51 För liveinspelning är inget annat än bärbar laptop tänkbart. Redigerat 16 juni 2008 av hegobald
joachime Postat 16 juni 2008 Postat 16 juni 2008 (redigerat) Jag tror de flesta tänkbara lösningar för laptop blir dyrare än en Alesis HD24. Det mest prisvärda jag kan komma på är ett MOTU 828 plus 16 kanaler extern AD-omvandling. Nickponcho på forumet säljer två stycken Creamware Ultra 16A. Om du kan köpa loss en sådan för 5000:- så har du en mobilt system med 24 in och ut för ca 12500:- Edit: La till länk Redigerat 16 juni 2008 av joachime
peddap Postat 11 juli 2008 Postat 11 juli 2008 (redigerat) Bandet har ett MOTU 828 MKIII och MOTU 8Pre. Dessa körs sedan till en laptop med Firewire och Cubase SX. Det har fungerat helt perfekt i både studio, replokal och live. Vi har även ett Behringer ADAT som vi använder om det skulle behövas någon ytterligare mick någonstans... trummisen har hur många som helst... En setup jag verkligen kan rekommendera! Lycka till Peter Redigerat 11 juli 2008 av peddap
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.