Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Som titeln säger, är det nån av versionerna av cubase som funkar/inte funkar med Windows Vista 64-bitars (fråga mig inte varför jag har den skiten installerad...)

Annons
Postat

Rent generellt så är Vista64 mycket mycket bättre som operativsystem än Vista32 helt enkelt för att all nutida och framtida hårdvara är 64 bit. Meen.. Problemet är bakåtkompabiliet och Steinberg har helt enkelt inte hunnit med och göra om sin mjukvara till 64 bitar ännu... Dessutom har många hårdvarutillverkare (läs ljudkort) inte heller hunnit med, för att inte tala om alla VST-pluggtillverkare.. ☺️ Så det enkla svaret är näe.. Inte riktigt ännu.. Men snart!

• 4 veckor senare...
Postat
Kan man köra Cubase SX 3 32bit i operativsystem Vista 64bit?

Vad skulle poängen vara med det?

drloop (oregistrerad)
Postat

Man får kanske tänka på att alla 3e parts pluggtillverkare inte har stöd för 64 bitar än.

Det blir till att köra mycket Steinberg i så fall.

Postat (redigerat)
Kan man köra Cubase SX 3 32bit i operativsystem Vista 64bit?

Vad skulle poängen vara med det?

För min version av Cubase SX 3 är 32bit.

Fast det kanske finns Cubase SX 3 64bit på samma skiva, i dont know.

Därav undrade jag om det fungerade eller om jag måste köpa Cubase 4 (64bit?).

Redigerat av Soundborn

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.