Jump to content
Annons

THOMANN?

kojdavid (oregistrerad)

Recommended Posts

kojdavid (oregistrerad)
Postat

Hallå!

Jag har för mer än en vecka sedan beställt grejer från Thomann.de

för 23 000 men dem vägrar skicka mina grejer, någon som blivigt blåst av dem?

börjar bli riktigt orolig nu! :S

Mvh David

Annons
Postat

Thomann är såpass stora och väletablerade att jag finner det osannolikt att de

skulle försöka blåsa dig på 23 000. Vet dock att det kan ta ett tag för grejerna

att komma fram. Du har inget kolli-id så att du kan se var paketet befinner sig?

Annars rekommenderar jag att du tar kontakt med Thomann och ser ifall något är

fel.

Postat
men dem vägrar skicka mina grejer

Betyder det att du har haft kontakt med dom, och att dom inte vill kännas vid din beställning, eller betyder det att du inte har hört något sen du beställde? Har pengarna dragits från ditt konto?

maart (oregistrerad)
Postat

Har du fått någon inloggningskod? I så fall bör du kunna se orderstatus om du loggar in. Om du betalar direkt med betalkort behöver du dessutom "bekräfta" ordern genom att maila en bild på ditt betalkort + leg, men om du behöver det ska du få mail om det.

Håller med de andra om att det verkar välidgt osannolikt att de blåst dig på pengarna

Postat

För mig tog det tre veckor innan mitt ljudkort kom, men det var runt jultid...

Tror som sagt inte att du behöver vara orolig över att dom blåst dig.

DieHard (oregistrerad)
Postat

Behöver inte vara orolig. Thomann är som sagt var seriösa. Det kan ju vara posten som strular. Men om du inte har fått bekräftelse på att varan/varorna är skickade har beställningen inte skickats än. Som sagt var ta kontakt med dem. Jag har aldrig haft nåt problem med dem.

kojdavid (oregistrerad)
Postat
Behöver inte vara orolig. Thomann är som sagt var seriösa. Det kan ju vara posten som strular. Men om du inte har fått bekräftelse på att varan/varorna är skickade har beställningen inte skickats än. Som sagt var ta kontakt med dem. Jag har aldrig haft nåt problem med dem.

Så här e det, jag har betalat med E-Kort (virtuellt bankkort), och jag har scannat in o skickat bild på ID kort o bankkort, men eftersom jag körde ekort så stämmer inte siffrorna på kortet!

och dom har inte skickat mitt paket!

:S otroligt jobbigt!!

Postat

Det låter som strul i kommunikationen er emellan. Blåst är du inte på några pengar. Thomann är pålitliga.

Och förutom det så kan du kräva kreditkortsföretaget, regelverket för betalning med kreditkort är mycket tydligt så att det gäller för säljande butik att bevisa att man skickat varorna (alternativt inte betala räkningen om du har en sån). Problemet om pengarna dragits från ditt konto är att det kan ta lite tid innan de kommer tillbaka, men tillbaka kommer de.

Men det kan vara thomann som tror att du vill blåsa dem - inte alldeles ovanligt med skurkar.

Så maila igen och fråga vad du skall göra för att affären skall bli av. Ge ditt telefonnummer så kan de ringa upp, jag tror de har någon eller några som pratar svenska. Annars är det fler som kan engelska och riktigt många som kan tyska.

Gunnar

maart (oregistrerad)
Postat
Så här e det, jag har betalat med E-Kort (virtuellt bankkort), och jag har scannat in o skickat bild på ID kort o bankkort, men eftersom jag körde ekort så stämmer inte siffrorna på kortet!

jag betalade också med E-kort en gång och när mailet där det stod att de ville ha en kopia av betalkortet och id kom hade jag såklart stängt fönstret med det virtuella kortet. jag gick då in och tog en skärmdump över historiska händelser eller vad det heter på mitt e-kort (där står bl.a. belopp och kortnummer) och skickade iväg till dem och förklarade hur det låg till. Så ta det bara lugnt.

Postat (redigerat)

jag betalade också med E-kort en gång och när mailet där det stod att de ville ha en kopia av betalkortet och id kom hade jag såklart stängt fönstret med det virtuella kortet. jag gick då in och tog en skärmdump över historiska händelser eller vad det heter på mitt e-kort (där står bl.a. belopp och kortnummer) och skickade iväg till dem och förklarade hur det låg till. Så ta det bara lugnt.

Jag har gjort precis samma sak en gång. Minns inte om det var på Thomann dock, men någon webbutik var det. Så kolla om det går bra att ta en skärmdump över dina kontohändelser så löser sig nog allt!

Redigerat av Exil
Postat

OT, men jag måste fråga.

Hur stora belopp har det rört sig om när dom vill att man ska skicka en kopia av kortet?

Jag har handlat prylar från Thomann några gånger (inga stora summor, 2000 - 3000 kronor per beställning) men jag har aldrig behövt göra det.

kojdavid (oregistrerad)
Postat
Det låter som strul i kommunikationen er emellan. Blåst är du inte på några pengar. Thomann är pålitliga.

Och förutom det så kan du kräva kreditkortsföretaget, regelverket för betalning med kreditkort är mycket tydligt så att det gäller för säljande butik att bevisa att man skickat varorna (alternativt inte betala räkningen om du har en sån). Problemet om pengarna dragits från ditt konto är att det kan ta lite tid innan de kommer tillbaka, men tillbaka kommer de.

Men det kan vara thomann som tror att du vill blåsa dem - inte alldeles ovanligt med skurkar.

Så maila igen och fråga vad du skall göra för att affären skall bli av. Ge ditt telefonnummer så kan de ringa upp, jag tror de har någon eller några som pratar svenska. Annars är det fler som kan engelska och riktigt många som kan tyska.

Gunnar

Nu verkar allt ha löst sig och dom ska skicka.. dom fick kolla upp mitt telefon nummer! :S jobbigaste jag vart med om detta..

maart (oregistrerad)
Postat
OT, men jag måste fråga.

Hur stora belopp har det rört sig om när dom vill att man ska skicka en kopia av kortet?

Jag har handlat prylar från Thomann några gånger (inga stora summor, 2000 - 3000 kronor per beställning) men jag har aldrig behövt göra det.

jag har handlat därifrån två gånger, en gång var vi några som gick ihop och beställde grejor för drygt 30.000:- och en gång beställde jag för drygt 7000:- och båda gångerna har vi/jag behövt skicka kopior. mer än så vet jag tyvärr inte.

Postat

Varje gång jag handlat för mer än 6000-7000 SEK så har de krävt ID + VISA-kopia.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.