Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Väldigt bra. Tycker att ni skall göra liknande webb tv reportage till varje nr. och då kanske återuppliva den klasiska cd-skivan och lägga reportaget på den tillsammans med ljud exempel från de testade produkterna och kanske ha med gratis pluggarna som ni testat i numret, samplingar, lite annan gratis mjukvara och kanske då och då ett och ett annat bantat program. Jag skulle nog till och med kunna betala lite mer för tidningen ifall en sådan skiva medföljde varje nr. Tyckte som sagt att reportaget var lysande, fick mig att intressera mig för låten på ett helt annat sätt än vad jag brukar göra

Annons
Postat
Väldigt bra. Tycker att ni skall göra liknande webb tv reportage till varje nr. och då kanske återuppliva den klasiska cd-skivan och lägga reportaget på den tillsammans med ljud exempel från de testade produkterna och kanske ha med gratis pluggarna som ni testat i numret, samplingar, lite annan gratis mjukvara och kanske då och då ett och ett annat bantat program. Jag skulle nog till och med kunna betala lite mer för tidningen ifall en sådan skiva medföljde varje nr. Tyckte som sagt att reportaget var lysande, fick mig att intressera mig för låten på ett helt annat sätt än vad jag brukar göra

Håller med men skippa cd-skivan, bättre att ladda hem från studios hemsida istället!

Postat

Hej,

Håller med i hyllningarna. Spår för spår är mina favoritartiklar och skulle ni köra detta som regelbundna inslag skulle jag se vartenda ett. Jag köper alltid låtarna ni skriver om, för att lyssna och läsa parallellt. Men uppskattar att man i inslaget fick höra de olika byggstenarna separat. Det var en jättebra. Fortsätt, oftare, längre och djupare!!!

// T

ps. För övrigt undrar jag över "Boney M-tricket" som det men fullständig självklarhet refererades till i artikeln om låten "Hero". Please fill me in... ds

Postat

Jättebra initiativ av Studio, skulle jättegärna se fler av dessa typ av inslag och kanske lite mer ingående hur dom har gjort mixen mm.

Tiopoängare!!

Postat

Trevligt initiativ! Påminner lite om Beatlabs serie... fast mer riktig information för musiker. TV4 kommer sända ett 2 minuters inslag om Gadd på måndag förresten. Han pratar om Glitch och skivor han inspirerats av.

• 2 månader senare...
Postat

Videointervjuer (gärna med utförliga demonstrationer av hur olika artister jobbar) är DUNDER! Mer sånt!

StartingPoint (oregistrerad)
Postat

Yes! Mer sånt här!

Som sagt av andra så hör man en del tankar och funderingar som inte framgår när intervjun går i tryck.

Vore också kul att få se mer "bakom kulisserna", vad som använts etc.

Postat

Det är bra att ni följer på trenden som Computer Music och Future Music etc med masterclass med intressanta artister. Jag har fått så sjuka lucköppningar/tipps på nya sätt att jobba med musiken genom att följa dem. Ett alternativ är att även göra videos på era tipps ni har i tidningen.

Se nu till att fixa en masterclass med Eric Prydz! 😉 (själv skulle jag helt klart betala en slant extra för nya masterclasses, ger enormt)

För den som inte spanat in dem, sök på google ex på stonebridge, hybrid etc, mkt givande videos! (har för mig att de la ut dem själva för stream)

TONHER (oregistrerad)
Postat

Så bra att man blir lessen när repotaget är slut... mer sånt!

Postat

Jättebra!

Jag skulle vilja ha ett längre inslag och mer ingående teknikprat. Hade varit mer intressant med en intervju med Gunnerfeldt i Gröndal, så jag hoppas det blir nästa webb-intervju!

• 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.