Mats Stålbröst Postat 9 juni 2008 Postat 9 juni 2008 I nummer 6 av Studio (sommarnumret) som ges ut inom kort har vi en Spår för spår-artikel med Eric Gadds låt Som du är. Men redan nu kan du kolla in ett videoinslag från intervjun (som genomfördes av Olle Niklasson): Titta på inslaget Eftersom det är första gången vi gör ett lite mer avancerat webb-tv-inslag är vi givetvis nyfikna på vad ni tycker. Är det intressant? Kan det göras bättre på något sätt? Klicka på det lilla förstoringsglaset i nedre högra hörnet i videouppspelaren om ni hellre vill ha fullskärmsvisning.
Binke (oregistrerad) Postat 9 juni 2008 Postat 9 juni 2008 jag tyckte det var skitbra. Väldigt intressant faktiskt o få höra lite mer hur de tänker.
sixties Postat 9 juni 2008 Postat 9 juni 2008 kollade en stund och det var intressant och kul att se lite hur det såg ut i studion. vore kul om man kunde visa vissa grejer av själva projektet eller nån inställning eller liknande.
Trace Postat 9 juni 2008 Postat 9 juni 2008 Ett bra komplement från att läsa om hur det går till i tidningen 🙂 Mer av detta tack 🙂
kuriyakin Postat 9 juni 2008 Postat 9 juni 2008 Ja, detta var mycket intressant! Jättekul att få se hur artister jobbar och hur dem har det i sina studios. Gärna mer av det tekniska, prylar , inställningar, udda lösningar mm. skulle vara kempegreat! 🙂
IDF Postat 9 juni 2008 Postat 9 juni 2008 jag får det inte att funka.. sidan visas inte utan laddar bara jättelänge..
Assar Postat 9 juni 2008 Postat 9 juni 2008 Funkar inte för mig heller. Har inte funkat på hela kvällen.
Dado Postat 9 juni 2008 Postat 9 juni 2008 jag får det inte att funka.. sidan visas inte utan laddar bara jättelänge.. Samma här 🙂
Memphis Postat 9 juni 2008 Postat 9 juni 2008 (redigerat) Me too.. 🙂 Jag testade även när alldeles efter tråden startat. Hade varit intressant o se ju. 🙂 Mvh Memphis Redigerat 9 juni 2008 av Memphis
Vallin Postat 9 juni 2008 Postat 9 juni 2008 Mycket intressant, fortsätt gärna med detta. Oerhört intressant bara det faktum att få se in i någon annans skapande, speciellt för en ensam-lirande källar-nisse som jag =) Mitt tips: Spräng gärna in delar av låten inför varje nytt diskussionsämne. Spela ett illustrativt avsnitt på ett par sekunder för att sen låta intervjun fortsätta med "å så är jag nyfiken på trumloopen du använt".
bakke Postat 9 juni 2008 Postat 9 juni 2008 jag får det inte att funka.. sidan visas inte utan laddar bara jättelänge.. Samma här, det funkar inte alls! 🙁
YellowStudio Postat 9 juni 2008 Postat 9 juni 2008 Klart intressant, mer sånt! Dyk gärna lite djupare in i en produktion, så att man får lite mer kött på benen. Det är fortfarande långt ifrån en del av computer musics videos som jag tycker kan vara väldigt lärorika. det är i alla fall att bra steg i rätt riktning. MVH
Mats Stålbröst Postat 9 juni 2008 Trådstartare Postat 9 juni 2008 Kul att ni verkar gilla det... ni som kan se inslaget alltså. Streamio heter det företag som lagrar och strömmar webb-tv-inslag för IDG:s räkning och det verkar dessvärre inte som om deras plattform är helt stabil, vi beklagar detta! Men prova igen lite senare, det funkade alldeles nyss för mig! /Mats
Anders F Postat 9 juni 2008 Postat 9 juni 2008 Funkade för mig också. Håller med kören om att detta var ett riktigt trevligt inslag. Kanske kan bli en dvd-film i slutet av varje år som följer med tidningen? Skulle också vilja se i filmen lite mer på djupet som någon annan eftersökte. Kanske plocka ut en viss grej, t.ex trummor, strings och gå in på djupet hur dessa är uppbygda, mixade och skapade. MVH Anders
Implasticyde Postat 11 juni 2008 Postat 11 juni 2008 Filmen fungerade utmärkt för mig och jag måste säga att "hemma hos" reportage är något som jag mer än gärna ser fram emot att få ta del av fler gånger! 😉 Gött jobbat Studio! 😛
EmKay Postat 12 juni 2008 Postat 12 juni 2008 Ja eloge. Det var intressant att höra hur Gadden jobbar.
Matthew L Postat 12 juni 2008 Postat 12 juni 2008 Håller med i hyllningskören! (om ni betalar bra kan ni få komma hem och filma hos mig också 😲 )
Fredrik Karlsson Postat 12 juni 2008 Postat 12 juni 2008 Framtiden är att lägga ner alla papperstidningar och gå över till WebbTV (Göra alla era repertage och intervjuer på film istället). Om det tar 2 år eller 10år, kvittar, folk kommer att kräva att allt som påverkar miljön negativt försvinner (papperstidning tex) + att människor blir mer och mer bortskämda och orkar snart inte läsa artiklar längre utan vill mer och mer se och höra det man läste tidigare (lyssna på Studio i bilen kanske)!
DieHard (oregistrerad) Postat 12 juni 2008 Postat 12 juni 2008 Instämmer att det här är bra. Mycket mera av det här i fortsättningen tack 😛
Johan Royen Postat 12 juni 2008 Postat 12 juni 2008 Framtiden är att lägga ner alla papperstidningar och gå över till WebbTV (Göra alla era repertage och intervjuer på film istället). Om det tar 2 år eller 10år, kvittar, folk kommer att kräva att allt som påverkar miljön negativt försvinner (papperstidning tex) + att människor blir mer och mer bortskämda och orkar snart inte läsa artiklar längre utan vill mer och mer se och höra det man läste tidigare (lyssna på Studio i bilen kanske)! Tvivlar på att det kommer gå så långt med tanke på att vi har haft tv i 50 år och radio i 100 utan att det skrivna ordet försvunnit. Däremot är de utmärkta komplement till varandra, varför jag tror att framtiden ligger i 90-talets stora buzzword: "multimedia". Informationstätheten i tv och i lite mindre grad radio är betydligt lägre än i en artikel. Dock är det ett utmärkt sätt att, som i det här fallet, demonstrera saker som inte gör sig så bra i tryck. Om vi skulle låta tio personer försöka återskapa "Som du är" från en utförlig tryckt beskrivning av varje spår skulle vi få tio fullständigt olika resultat. Hade vi låtit tio personer försöka återskapa "Som du är" genom att lyssna på låten hade vi fått tio ganska lika versioner. Dock håller jag med om att papperstidningen så småningom kommer försvinna. Elektroniskt papper for the win! 😉
Fredrik Karlsson Postat 12 juni 2008 Postat 12 juni 2008 Framtiden är att lägga ner alla papperstidningar och gå över till WebbTV (Göra alla era repertage och intervjuer på film istället). Om det tar 2 år eller 10år, kvittar, folk kommer att kräva att allt som påverkar miljön negativt försvinner (papperstidning tex) + att människor blir mer och mer bortskämda och orkar snart inte läsa artiklar längre utan vill mer och mer se och höra det man läste tidigare (lyssna på Studio i bilen kanske)! Tvivlar på att det kommer gå så långt med tanke på att vi har haft tv i 50 år och radio i 100 utan att det skrivna ordet försvunnit. Däremot är de utmärkta komplement till varandra, varför jag tror att framtiden ligger i 90-talets stora buzzword: "multimedia". Informationstätheten i tv och i lite mindre grad radio är betydligt lägre än i en artikel. Dock är det ett utmärkt sätt att, som i det här fallet, demonstrera saker som inte gör sig så bra i tryck. Om vi skulle låta tio personer försöka återskapa "Som du är" från en utförlig tryckt beskrivning av varje spår skulle vi få tio fullständigt olika resultat. Hade vi låtit tio personer försöka återskapa "Som du är" genom att lyssna på låten hade vi fått tio ganska lika versioner. Dock håller jag med om att papperstidningen så småningom kommer försvinna. Elektroniskt papper for the win! 😄 Nja det skrivna ordet kommer väl inte försvinna men ärligt talat hur kan man år 2008 ha reportage om ljud och hur programvara och burkar som man kan skruva på i skriven form 😉 Naturligtvis så skall sådant höras och tittas på! Finns andra saker som jag påstod för ett tiotal år sedan som utvecklats i stil med hur jag trodde så med gott självförtroende påstår jag att jag får rätt 😛
hegobald Postat 14 juni 2008 Postat 14 juni 2008 Japp! Det här gillar jag jättemycket.. Funkar utmärkt med mig på min XP Firefox burk.. Fin filmkvalitet och ljudkvalitet även då jag kör fullskärm på min 22".. Så här ska det vara helt enkelt! 🙂
Memphis Postat 14 juni 2008 Postat 14 juni 2008 (redigerat) Nu fungerade det. Intressant detta. Mera sånt. 🙂 Var det förresten riktiga stråkar eller plugg? Fick inte det klart för mig. Mvh Memphis Redigerat 14 juni 2008 av Memphis
Lilleman Postat 14 juni 2008 Postat 14 juni 2008 Kanon kul... Verkligen kul att det var just Gadd oxå...
ViktorDenStore Postat 15 juni 2008 Postat 15 juni 2008 Väldigt bra! Ett utsökt komplement till tidningen
hegobald Postat 15 juni 2008 Postat 15 juni 2008 Det vart riktiga stråkar till slut.. Hur många kanaler som helst.. Nu fungerade det. Intressant detta. Mera sånt. 😆 Var det förresten riktiga stråkar eller plugg? Fick inte det klart för mig. Mvh Memphis
Elof (oregistrerad) Postat 15 juni 2008 Postat 15 juni 2008 Bra gjort, kul och intressant! Mer av sånt här...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.