Jump to content
Annons

Novation Basstation problem

Recommended Posts

madscientist (oregistrerad)
Postat

Tja! idag när jag skulle starta igång min basstation så gick det vägen till det att lampor började lysa.. men inget ljud kom när jag spelade... fafalst tänkte jag..

Hör ett litet brus.. och gainar jag upp på extern förstärkare hör jag oscilatorn jobba konstant.. bruset ändras när jag drar på pottarna... vad kan vara galet?

Annons
Postat

Nu fick jag den nästan till att funka helt ut... Tojohoo!.. Testade externt midiklaviatur.. det är alltså tjall på det inbyggda... Något förslag på hur man kan fixa sånt?...

Postat
Nu fick jag den nästan till att funka helt ut... Tojohoo!.. Testade externt midiklaviatur.. det är alltså tjall på det inbyggda... Något förslag på hur man kan fixa sånt?...

Testa och gör en factory reset av synthen, det brukar hjälpa.

Postat

Testa och gör en factory reset av synthen, det brukar hjälpa.

Hur gör man det?... hehe..

Postat

Öppna upp och kolla så att inga kablar lossnat/glappar?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.