ViktorDenStore Postat 20 november 2004 Trådstartare Postat 20 november 2004 (redigerat) -- Deleted Link --- Redigerat 21 november 2004 av ViktorDenStore
ViktorDenStore Postat 21 november 2004 Trådstartare Postat 21 november 2004 Ja, det drar ihop sig, nu känns det som om jag börjar bli nöjd... Det ska på sång på sista refrängen och det ska läggas till ett outro som jag har tänkt ska likna introt väldigt mkt fast lixom, tvärtom... Nu skulle det va kul att höra hur ljudbilden låter osv... Your browser does not support the HTML5 audio tag är en länk till senaste versionen, (högerklicka>spara som) Tack tack // V i k t o r
lavrell Postat 21 november 2004 Postat 21 november 2004 Nu har jag då lyssnat på endast den nyaste 21JIMD och som någon påpekat är det absolut inte metal. Nåt som stör mig är dom överambitiösa dubbelkaggeslagen samt dom snabba pukfillsen. Låter bara overkligt och tråkigt. Sen nåt som jag stör mig på är att det är TAMBOURINE med 😄 det blir alldeles för mycket pop-dänga med glatt budskap över det hela med den ... den tycker jag ska helt väck. Och sen riktiga gitarrer är bara ett måste!!! Övergången till refrängen runt 2.49 så blir dynamiken helt felaktig eftersom gitarrerna blir svagare istället för fetare 😆 Basgången i refrängen tycker jag ska ligga och pumpa på fjärdedelarna för att feta till det. annars funkar ju låten att lyssna på, inget direkt som jag skulle ha i min playlist men helt okej. Sen nåt som förundrar mig är hur du kan gå på Jazzensemble och använda så olevande instrument. Jazzen är ju den mest musikaliska genren av alla 🙂
ViktorDenStore Postat 21 november 2004 Trådstartare Postat 21 november 2004 Sen nåt som förundrar mig är hur du kan gå på Jazzensemble och använda så olevande instrument. Jazzen är ju den mest musikaliska genren av alla 😆 Ehm, vad snackar du om nu? 😄 Nu har jag då lyssnat på endast den nyaste 21JIMD och som någon påpekat är det absolut inte metal. Nåt som stör mig är dom överambitiösa dubbelkaggeslagen samt dom snabba pukfillsen. Låter bara overkligt och tråkigt. Sen nåt som jag stör mig på är att det är TAMBOURINE med det blir alldeles för mycket pop-dänga med glatt budskap över det hela med den ... den tycker jag ska helt väck. Och sen riktiga gitarrer är bara ett måste!!! Övergången till refrängen runt 2.49 så blir dynamiken helt felaktig eftersom gitarrerna blir svagare istället för fetare Basgången i refrängen tycker jag ska ligga och pumpa på fjärdedelarna för att feta till det. Tack för kritiken, men det är faktiskt riktiga gitarrer nu och vi har inte gjort en metal låt utan, en WinterSun-låt! 🙂
lavrell Postat 21 november 2004 Postat 21 november 2004 (redigerat) Längtar redan, ska på Jazzengsamble kl: 18.00 men jag kommer in ämäsän så fort jag kommer hem 😄 Det där va det jag syftade på 😆 sen om det är riktiga gitarrer så måste dom upp mer i mixen samt EQ:as så bettet kommer fram för nu är dom ganska mesiga tycker jag. EDIT: alltså att du använder så mycket MIDI när du spelar Jazz själv 🙂 Redigerat 21 november 2004 av lavrell
ViktorDenStore Postat 21 november 2004 Trådstartare Postat 21 november 2004 Längtar redan, ska på Jazzengsamble kl: 18.00 men jag kommer in ämäsän så fort jag kommer hem Det där va det jag syftade på 🙂 sen om det är riktiga gitarrer så måste dom upp mer i mixen samt EQ:as så bettet kommer fram för nu är dom ganska mesiga tycker jag. EDIT: alltså att du använder så mycket MIDI när du spelar Jazz själv 🙂 😆 Haha Jasså, nu fattar jag vad du menar 😛 Ok, ska gitarrerna ha mera ljusmellanregister och diskant eller vad ska jag höja ungefär? När dem ska "ner" i mixen är det mer reverb eller mindre volym?
Lundin Postat 21 november 2004 Postat 21 november 2004 (redigerat) Jag säger bara ett ord: Kill your darlings.. som lavrell redan sagt..dubbletrippeltrumtrampet låter så stelopererad trummis det bara går.. gör trumkompet enklare ..ehm..jag jag tror att jag redan sagt detta tre gånger så nu vilar jag och ser vad det blir av Wintersun...jo en sak till...jag tog mig friheten att plocka ut en del av låten för att förklara det där med att sången fortfarande är så skitstor i mixen.. [bottagen bild] Som markerat, ser du att du lätt kan komprimera ner sången ett par db och ändå få den hörbar..hmm det verkar som snittnivån/volymen ( inte RMS alltså)ligger c:a 6 db över bakgrunden Redigerat 7 december 2004 av demoniqus
Mantel Postat 21 november 2004 Postat 21 november 2004 Låten saknar själ. några tips på vägen. 1 Sänk sången 2 höj allt annat 3 lite kompressor på sången 4 fräs lite mer på gurorna, låter som skolorkerstern. 5 vart är elbasen? börja jobba!
ViktorDenStore Postat 7 december 2004 Trådstartare Postat 7 december 2004 Your browser does not support the HTML5 audio tag Sång saknas fortfarande...
ViktorDenStore Postat 8 december 2004 Trådstartare Postat 8 december 2004 🙂 Ja... kom igen nu då! Nåt finns det väll att klaga på 😉
hobbex2004 Postat 8 december 2004 Postat 8 december 2004 😛 Ja... kom igen nu då! Nåt finns det väll att klaga på 😆 En aning otajta gitarrer... spec under "PM-tugget" i början. (versen).... Gitarrljudet sög åxå... annars lät det bra... liiite mer klös i trummorna kanske?? (är själv gitarrist)..
ViktorDenStore Postat 8 december 2004 Trådstartare Postat 8 december 2004 🙂 Ja... kom igen nu då! Nåt finns det väll att klaga på 😛 En aning otajta gitarrer... spec under "PM-tugget" i början. (versen).... Gitarrljudet sög åxå... annars lät det bra... liiite mer klös i trummorna kanske?? (är själv gitarrist).. 😆 Ok? Jag tycker gitarrerna låter kanon, mixen kan ju va lite si o så men själva gitarrljudet tycker jag inte det är nåt fel på alls... Men tack för lyssningen o komenteraren =)
brojd Postat 8 december 2004 Postat 8 december 2004 Tror aldrig jag sett någon som tagit till sig kritik på detta sätt utan att gnälla. (det är förmodligen därför du får så mycket hjälp)... keep it up Viktor!
Lundin Postat 9 december 2004 Postat 9 december 2004 Det känns lite som om bäst-före-datum redan passerat den här låten Soundet ändras, men inget i arret..jag tycker övergången från introt låter väldigt avig..introt=lugnt, övergången=stegrande energi.. efterföljande vers=lugnt och även om gitarrerna spelar annorlunda upplever man inte att låten river tag i en.. du kanske skulle ändra övergången till att inte vara så "dramatisk" utan passa mer mellan dom olika partierna.. men som helhet..mja..jag vet faktiskt inte längre vad jag tycker.. Tänk dramatiskt, chocka lyssnaren med brutala gitarrer och blytunga trummor så borde du få låten på fötter... ..men det är ju bara hur jag upplever låten. 🙁
ViktorDenStore Postat 9 december 2004 Trådstartare Postat 9 december 2004 (redigerat) hmmmm länken funkar icke... Your browser does not support the HTML5 audio tag Redigerat 10 december 2004 av ViktorDenStore
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.