artzie Postat 7 juni 2008 Postat 7 juni 2008 Hej! Heter Jörgen och har "meckat" med musik sedan 60-talet. På den tiden när Tandberg och "sound on sound" gällde! Har även haft förmånen att ha en Tascam 4 channel "simulsync", bandaren som Beatles lär ha användt av till Sgt Pepper, inga jämförelser i övrigt. Fuskar på gitarr och keyboard, trummor var dock huvudinstrumentet när det begav sig "live"! Kul att ha hittat hit för jag behöver massor av "know how" från er andra. Live har alltid tidigare varit min melodi men nu tutar och kör jag med allt som finns att tillgå, sätter inga gränser. Vi hörs och så, hoppas jag! Mvh Jörgen
Pesek Postat 7 juni 2008 Postat 7 juni 2008 Hjärtligt välkommen. Hoppas att du kommer att få nytta av forumet! 😉
sixties Postat 7 juni 2008 Postat 7 juni 2008 välkommen, har du spelat i nått band som gjorde skivor på 60-talet eller nått annat man kan ha hört? vad blir det för musik nuförtiden när du spelar?
tordA Postat 7 juni 2008 Postat 7 juni 2008 HiYa och välkommen det mesta lät bekant... 🙂 Frillesås också... 😎
artzie Postat 7 juni 2008 Trådstartare Postat 7 juni 2008 välkommen, har du spelat i nått band som gjorde skivor på 60-talet eller nått annat man kan ha hört?vad blir det för musik nuförtiden när du spelar? Hej å tack alla! Kan inte säga att det rört sig annat än på "garagenivå" dock spelade jag med ett gäng i Göteborg som gjorde lite studioinspelningar, vi syntes och hördes en del på Backa Teater. En del av den musiken finns på min hemsida www.artzie.com under fliken mp3. Där finns lite annat smått och gott. Det hela går bara ut på att det är kul med musik. Min första "virvelkagge" bestod av en skolbag med en kudde i, trumstocken var en trägalge, det hela var uppmickat med en Tandberg "Sockerbit". Vi fick en del goda omnämnande på slutet 60 för att vi mixade i stereo, men det berodde endast på att vi hade 2 Tandberg rullbandspelare, varav den ena gick att dubba i stereo. Följden blev att eftersom vi hela tiden spelade in på samma maskin och sedan lyfte över bandet till den andra för att spela upp för nästa dubb, så blev soundet "speedat", brusnivån var låg och rösterna satt som en smäck! Liten andekton från förr! Mvh!
Staffonly Postat 7 juni 2008 Postat 7 juni 2008 Hej hej och välkommen! Även denna en ganska lång introduktion, eller beskrivning... ... Men du slog inte min, MOHAHAHAHA!
artzie Postat 7 juni 2008 Trådstartare Postat 7 juni 2008 Hej hej och välkommen! Även denna en ganska lång introduktion, eller beskrivning... ... Men du slog inte min, MOHAHAHAHA! Skit också, sånt som händer.
artzie Postat 7 juni 2008 Trådstartare Postat 7 juni 2008 HiYa och välkommendet mesta lät bekant... 🙂 Frillesås också... 😎 Hej, jaha ja, har vi rent av setts?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.