Jump to content
Annons

Gitarr sound


Anders F

Recommended Posts

Annons
Elof (oregistrerad)

Jag lyssnade på nytt sound idag-filen.

Förutom att det låter "slappt" spelat så tycker jag det fattas lite runt 1-2k och/eller så kanske det är liiite för mycket väs runt 4-5.

Det är ju absolut schysst ljud, men man ska ju vara petig.

Om jag får vara ännu petigare så låter det som att kaggen är boostad med jävligt smalt Q värde där klicket ligger, det blir nästan som ett "plopp" eller en litenliten ton, testa med hylla istället för en "notch".

/petiga peter

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack alla för er respons. Och självklart så gäller det ju att använda sounden i sitt sammanhang. Detta ljud är väll tänkt till den stilen som jag spelade 🙂

Elof, Tack för kritiken. Slappt spelat kan det säkert vara då jag inte hade fokus på mitt "spel", vilken är dåligt och får förklaras av min bristande rutin som gitarrist helt enkelt.

Det du kände med väset va något som jag länge satt och grunnade på. Ena stunden sänkte jag det andra stunden så höjde jag det. Det jag upplevde med väset på gott och ont va en lite klarar ljudbild och öppnare, men jag ska testa och ge lite mer runt 1K och se hur jag upplever det. Trummorna har du så rätt i, Jag bara slänge på trumpluggen för att det skulle vara några trummor med alls då det blir lite roligare att lyssna på, och mixade dessa på max 10 min 😄 Men man ska alltid vara petig som du är!

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...