Jump to content
Annons

Funkar konceptet  

5 röster

1. 1. Funkar konceptet

• 1. Beach Boys
      0
    • 2. Bee Gees
      0
    • 3. Funkar
      1
    • 4. Go on
      3
    • 5. Himalaya
      1

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: Hades

ARTIST/GRUPP:karl

GENRE:??kind of rock

LÅTLÄNGD:1:43

KOMPOSITÖR:k

PRODUCENT:k

EV. MEDVERKANDE:kx8

INSPELNINGSÅR:-04

FORMAT: mp3

STORLEK: 2.3 Mb

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK:

Fick låna en Variax av en polare och har väl inte testat dom riktigt bra ljuden men det här kom ut iaf.Kul om du kommer med kk , jag vet att det är otajt på vissa ställen och egentligen inte den genre jag brukar hålla till i...men vad fan

Redigerat av karl
Annons
Postat (redigerat)
Kul om du kommer med kk

😄 ..vet inte om det finns några groupies här? 😉

öhmm.. aha du menar Konstruktiv Kritik.... 😉

Ska försöka lyssna senare

Redigerat av demoniqus
Postat

Snyggt. Rösterna lite för utpanorerade tycker jag. De borde ligga lite närmare varnadra. Basen låter lite murrig. men helt klart värd att bygga vidare på.

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat

Om länken hade funkat hade jag väldigt gärna lyssnat.

Postat

Karl,

Njaee, tycker din vanliga stil är otroligt mycket intressantare och smartare än det här. Detta låter lite Mississippi 1935 om man säger och är lite för simpelt för dig, om jag får bestämma. Föredrar progg-rock-stuket som du bemästrar till max.

Cool början dock, gillar gitarren, och du lägger snygga körer som alltid, men själva låten är väl nästan som typ en blues 12a, varken mer eller mindre och e därmed rätt förutsägbar all the way....

Postat
Karl,

Njaee, tycker din vanliga stil är otroligt mycket intressantare och smartare än det här. Detta låter lite Mississippi 1935 om man säger och är lite för simpelt för dig, om jag får bestämma. Föredrar progg-rock-stuket som du bemästrar till max.

Cool början dock, gillar gitarren, och du lägger snygga körer som alltid, men själva låten är väl nästan som typ en blues 12a, varken mer eller mindre och e därmed rätt förutsägbar all the way....

Jo, det är som sagt ingen genre man känner sig hemma i.... men det som kommer, kommer

karl 😏

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat

Nu lyssnar jag i en halvklen anläggning, men skulle kunna tänka mig lite mer gung. Den haltar lite och famlar sig fram.

Udda och schysst ljud på rösten. Bra riff som kommer då och då på gitarren.

Refrängmelodin känns lite.. soundgarden?

Postat

Fortsätt utveckla den o det kan bli nåt... gillar inte att rösterna är så extremt utpanorerade, det blir lite "extra effekts" känsla över det då och inte melodikänsla... men annars bra 😄.... Föresten.... (konstigt slut)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.