Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har använt Autotune i Fl Studio nu ett bra tag men hittar inga bra inställningar förutom den så kallade "T-Pain" effekten.

Det jag letar efter är en lite mjukare och rundare inställning som ofta använts i trance och elektro,

någon som vet någon? 😠

Annons
Postat

Vad är T-Pain effekten för något? vad skilljer den från Cher-effekten?

nämn någon låt som har det sound du är ute efter!! Jag anänder själv endast melodyne på allt och då kan man göra det "mjukare".. Sen handlar det om att sjunga bra från början...

dålig sång blir inte bättre av autotune.. däremot blir bra sång annorlunda eller så blir småsur sång mindre småsur

Postat
Vad är T-Pain effekten för något? vad skilljer den från Cher-effekten?

nämn någon låt som har det sound du är ute efter!! Jag anänder själv endast melodyne på allt och då kan man göra det "mjukare".. Sen handlar det om att sjunga bra från början...

dålig sång blir inte bättre av autotune.. däremot blir bra sång annorlunda eller så blir småsur sång mindre småsur

Den så kallade t-pain effekten är ungefär samma som cher använder i några av hennes låtar.

Ska testa och se fall jag hittar en demo eller något på melodyne.

Jag kan sjunga men vill ha en mer elektronisk röst. 😉

Postat

Tror den har kallats typ cher-effekten i 10 år nu:)

hursomhelst kolla in melodyne! finns både som plugin och fristående

Postat
Tror den har kallats typ cher-effekten i 10 år nu:)

hursomhelst kolla in melodyne! finns både som plugin och fristående

Den videon var typ den första jag tittade på efter att du nämnt programmet, dt visade sig att en kompis också använde melodyne och och ska visa lite idag.

Om det är intressant så tror jag jag köper det, vet du någon svensk återförsäljare? Orkar inte köpa från utlandet... 😉

Det här är förresten "T-Pain" effekten :

Finns typ tusen liknande videos men valde denna.

• 3 månader senare...
Koprofag (oregistrerad)
Postat (redigerat)

nt

Redigerat av Odjuret

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.