Jump to content
Annons

Trasig "gäng-adapter" till lurar, laga? [bild]


krueger (oregistrerad)

Recommended Posts

krueger (oregistrerad)

81601_trasig_122_568lo.jpg

Detta är alltså en adapter man skruvar på. Det var ett jäkla meck att få ut den lilla toppen ur mitt ljudkort kan jag säga! Går detta att laga med något lim eller liknande? Har inte hunnit kolla med affärer osv, går dessa att köpa löst? Hittar inga på nätbutiker när jag söker på adaptrar.. de kanske heter något annat? 😠

Är bortrest nu men tips skulle uppskattas!

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Finns på thomann, sök på "adapter". Kostar c:a 40 pix.

/Chris

81601_trasig_122_568lo.jpg

Detta är alltså en adapter man skruvar på. Det var ett jäkla meck att få ut den lilla toppen ur mitt ljudkort kan jag säga! Går detta att laga med något lim eller liknande? Har inte hunnit kolla med affärer osv, går dessa att köpa löst? Hittar inga på nätbutiker när jag söker på adaptrar.. de kanske heter något annat? 😠

Är bortrest nu men tips skulle uppskattas!

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

krueger (oregistrerad)

grr.. dessa hosting sidor

trasigbp7.jpg

sökte på thomann men hittade inget. Skulle föredra en fysisk butik så man slipper vänta på posten. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

krueger (oregistrerad)

Snälla du, läs mitt inlägg. Det är ingen vanlig adapter utan en med gängor man skruvar på. Har redan kollat alla dessa affärer..

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)
Snälla du, läs mitt inlägg. Det är ingen vanlig adapter utan en med gängor man skruvar på. Har redan kollat alla dessa affärer..

Oftast funkar de precis lika bra utan gängor. Enda skillnaden är att hörluren isf bara sitter itryckt, inte fastskruvad. Vad jag vet iaf...

Link to comment
Dela på andra sajter

Snälla du, läs mitt inlägg. Det är ingen vanlig adapter utan en med gängor man skruvar på. Har redan kollat alla dessa affärer..

Oftast funkar de precis lika bra utan gängor. Enda skillnaden är att hörluren isf bara sitter itryckt, inte fastskruvad. Vad jag vet iaf...

funkar hur bra som helst med en ogängad.. jag har slarvat bort en mängd gängade men kör med vanlig numera..

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.thomann.de/se/akg_kopfhoererada...klinke_mini.htm

Är det en sånn här du söker efter?

Finns på första sidan hos thomann när man söker på adapter.

Men känns nog lite onödigt att betala 150 kr frakt för en liten sak som kostar 50 kr. Stick till On-Off, Expert, Elgiganten eller någon musikaffär så kan dom förhoppningsvis hjälpa dig!

MVH Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.thomann.de/se/akg_kopfhoererada...klinke_mini.htm

Är det en sånn här du söker efter?

Finns på första sidan hos thomann när man söker på adapter.

Men känns nog lite onödigt att betala 150 kr frakt för en liten sak som kostar 50 kr. Stick till On-Off, Expert, Elgiganten eller någon musikaffär så kan dom förhoppningsvis hjälpa dig!

MVH Daniel

50 spänn!!!!???? galet.. jag har nog aldrig betalt mer än en tjuga för en adapter.

Link to comment
Dela på andra sajter

krueger (oregistrerad)

Tack för alla svar! Kör med en ogängad nu och den sitter väldigt löst och glappar en hel del.. kanske är fel på adaptern 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...