Jump to content
Annons

Hjälp med pedalbord!

mietek

Recommended Posts

Jag är sämst i världen på elektronik, men jag ska sätta ihop ett pedalbord nu iaf, och

jag behöver hjälp med vilken strömförsörjning jag ska skaffa.

Den jag kollat på är

T-Rex Fueltank

De pedaler jag tänkt köra är:

Rat 2

Ibanex TS-9

Ibanez DE7

Crybaby

Korg Pitchblack

Nån som vet på rak arm om det är nån som inte skulle matcha med fueltanken?

Har lagt ner så mycket tid och pengar på diverse skittranformatorer som antingen inte funkar elelr som man tappar bort, och jag behöver nån stabilt.

Dela på andra sajter

Annons

behringer har nyligen släppt en strömförsörjning för git.pedaler! även Jam har en likande grejj.,

kolla musikbörsens hemsida för behringern!!! den var tokbillig har jag för mig!

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Alltså finns det nån i hela världen som kan svara på hur man ska behandla sina pedaler?

Jag tror jag har bränt min Ibanez DE7 för att ingen jävla försäljare kan sitt jobb, alla säger köp en

på claes olsson bara det är 9 V, Men sen då? Polaritet ? Hur mycket ström kan man mata

i en pedal, säg en som ska ha 200 mA vad kan man max köra in? och kan det skada eller vad är det som bränner saker?

Det laddar ur batterier på 5 min nu och tar inte emot en enda transformator, LEDen bara blinkar till lite

Redigerat av mietek
Dela på andra sajter

Jag kommer ihåg att det var problem med boss pedaler förr. Hade man inte rätt polaritet så sket det sig. Jag upptäckte att det fanns en diod som kortslöts på adapteringången. Det var bara att byta ut den så funkade det igen. Det problemet fanns dock inte på Ibanez. Den klarade av att man felkörde polariteten. Men det problem som du beskriver gör mig tveksam. Du kan inte kört den på för hööööög spänning?

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

jag vet faktiskt inte va jag gjorde med den, men har ju aldrig kört nånting med mer än 700mA.

Hur mycket är för mycket, min rat t.ex klarar sig tydligen på 3 mA eller nåt och nu kör jag en adapter på 500mA, det var ändå den jag blev "rekommenderad" i köpa i affär dock med en olustig påegenrisk varning, borde man va orolig?

Vore gött att få klarhet i den där en gång för alla liksom

Redigerat av mietek
Dela på andra sajter

Man kan inte ha förmycket ampere på en tramsformator eller rättare sagt det skadar inte pedaler. Ju högre ju mer kan du hänga på. Det är skärmningen i trafon som också är viktig.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.