Bob rock (oregistrerad) Postat 26 oktober 2004 Postat 26 oktober 2004 Ngn som använder reason för spela rock med!
bonzo Postat 26 oktober 2004 Postat 26 oktober 2004 Det finns säkert de som gör, men de är nog förhållandevis få. För något år sen såg jag att Clawfinger hade gjort en demo man kunde ladda hem från Propellerheads webbsida. En Refill med trummor bas gitarr osv. Den kanske finns kvar där någonstans.
MagnusBryngelsson Postat 26 oktober 2004 Postat 26 oktober 2004 Ngn som använder reason för spela rock med! Självklart!! till allt, jag använder reason jätte mkt och min genre är pop/rock etc..
Bob rock (oregistrerad) Postat 26 oktober 2004 Postat 26 oktober 2004 Ngn som använder reason för spela rock med! Självklart!! till allt, jag använder reason jätte mkt och min genre är pop/rock etc.. Sparar du filen som en wav fil för att plocka upp den i Cubase sedan eller?
MagnusBryngelsson Postat 26 oktober 2004 Postat 26 oktober 2004 Ngn som använder reason för spela rock med! Självklart!! till allt, jag använder reason jätte mkt och min genre är pop/rock etc.. Sparar du filen som en wav fil för att plocka upp den i Cubase sedan eller? Kör med protools! i princip så börjar jag i reason med vad jag vill ha med och plockar över det i protools, fortsätter där med de analoga signalerna, sedan så mixar och filar jag i PTl
spaceman Postat 27 oktober 2004 Postat 27 oktober 2004 Rock genererat via Reason ? Vad tror du Lemmy och grabbarna tycker om det. Reason är bra, men till rock ? Där går nog gränsen för vad man pallar. Bilda ett rockband är nog det bästa sättet.
Ken Kängström Postat 27 oktober 2004 Postat 27 oktober 2004 (redigerat) Det är kanon till rock. Spelade in våran senaste metal demo met lite hjälp av reasons synthar, trummor och bas. Har hyffsade rock orglar åxå jue =). Lyssna hur det blev Här Redigerat 27 oktober 2004 av addic59
MagnusBryngelsson Postat 27 oktober 2004 Postat 27 oktober 2004 Vad tror du Lemmy och grabbarna tycker om det.? Vet faktiskt inte, känns ganska irrelevant för mig.. 😉
brojd Postat 28 oktober 2004 Postat 28 oktober 2004 Bara det låter bra så är det ok för mig.... Sedan skiter jag i om ni använt en Black Beauty eller begagnat dasspapper!
spaceman Postat 28 oktober 2004 Postat 28 oktober 2004 Sex and rock and Rock´n R...Reason, ska det vara år 2004... 😱
spaceman Postat 28 oktober 2004 Postat 28 oktober 2004 Sex and rock and Rock´n R...Reason, ska det vara år 2004... 😱 Sex and drugs and Reason...
Pluffo Postat 30 oktober 2004 Postat 30 oktober 2004 Det är kanon till rock. Spelade in våran senaste metal demo met lite hjälp av reasons synthar, trummor och bas. Har hyffsade rock orglar åxå jue =). Lyssna hur det blev Här Hmmm...skulle du kunna specifiera lite tydligare exakt vad som kommer från Reason? Tycker att det låter lite för bra för att komma från Reason ( missförstå mig inte nu...Reason is da bomb, men jag har aldrig tänkt på det som något som skulle passa att göra rock med ).
Xipe Postat 30 oktober 2004 Postat 30 oktober 2004 Rock genererat via Reason ? Vad tror du Lemmy och grabbarna tycker om det. Reason är bra, men till rock ? Där går nog gränsen för vad man pallar. Bilda ett rockband är nog det bästa sättet. 😆 De digitala alternativen tilltalar mer och mer varje dag tycker jag. Hur jag än letar så hittar jag bara 1) idioter, 2) inkompetenta musiker, 3) musiker som inte delar min musiksmak/vision när jag skall försöka sätta ihop ett band. Det är helt hopplöst 😆, inte ens ett coverband går att sätta ihop utan att alla i bandet skall tvingas kompromissa på musikval. Det blir inget bra då... Nä, gör demos på datorn, spela det man kan... får man ihop nåt vettigt som man tror på så går det ju alltid att hyra in sessionsmusiker att lägga trummorna/de instrument man inte själv spelar senare (gjorde inte Pain nåt liknande förresten?).
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.