Bob rock (oregistrerad) Postat 26 oktober 2004 Dela Postat 26 oktober 2004 Hur gör ni spelar in sång i reason? exproterar ni låten in till cubase eller!? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MagnusBryngelsson Postat 26 oktober 2004 Dela Postat 26 oktober 2004 Hur gör ni spelar in sång i reason? exproterar ni låten in till cubase eller!? HUr menar du? att du vill lägga på sång till de saker som du gjort i reason eller att du vill spela in sång I reason? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bob rock (oregistrerad) Postat 26 oktober 2004 Dela Postat 26 oktober 2004 Jag vill spela in sång i reason går det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 26 oktober 2004 Dela Postat 26 oktober 2004 Nej. Skaffa ett program med ReWire-stöd. T.ex. Cubase som du själv föreslog. Eller Sonar, Logic, Live, Audition, Tracktion, ProTools, Orion.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bob rock (oregistrerad) Postat 26 oktober 2004 Dela Postat 26 oktober 2004 Jag har Cubase sen tidigare, har precis skaffat Reason! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
unbornichen Postat 26 oktober 2004 Dela Postat 26 oktober 2004 Det går inte att spela in sång direkt till reason på något enkelt sätt. Kan ju spela in en wav och sen ladda in i en redrum eller vad som helst... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 26 oktober 2004 Dela Postat 26 oktober 2004 Jag har Cubase sen tidigare, har precis skaffat Reason! Så här får du igång Reason i ReWire mot Cubase Cubase SX Cubase VST Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 2 november 2004 Dela Postat 2 november 2004 eller vad som helst... Hmm....liten överdrift kanske 😆 Ett gratisalternativ är att exportera den färdiga sången i reason som en wavfil. Sedan laddar du hem Crystal Audio Engine som är en gratis audiosequenser. I den lägger du sedan in låten på ett spår och spelar in sång på ett annat. När det hela är klart kan du sedan exportera det hela som en ny wavfil och har då ett reasonprojekt med sång på. Självklart är det smidigare att köra med ett program med ReWire stöd men om du är lite snål och inte har någonting emot att göra det lite mer omständigt så går det här utmärkt. Crystal audio engine Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wiseman Postat 5 november 2004 Dela Postat 5 november 2004 Det går inte att spela in sång direkt till reason på något enkelt sätt. Kan ju spela in en wav och sen ladda in i en redrum eller vad som helst... Är kanske inte det smidigaste sättet?, men deffenitivt inget dumt sätt! Fungerar utmärkt för mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.