Jump to content
Annons

Recommended Posts

Tong (oregistrerad)
Postat

Hej, det är ju så att jag planerat att bygga en studio, ev. inte föränn till hösten för det måste lösa sig med jobb å så.

Men jag drog upp en skiss på hur rummet ser ut, och skrivbordet är prportionerligt och jag tror jag vill ha ungefär ett sådant, men huvudsaken är hur rummet ser ut, jag gjorde några förslag på absortion och basfällor, och på väggen bakom skall det väl vara diffusion eller både och?

Jag tänker dessutom använda det som inspelningsrum vilket betyder att jag kommer ha en del flyttbara skärmar, men det är en annan historia.

Vad tror ni? Förslag på förbättringar? och vad gör jag åt fönstrena på höger sida?

/Joakim

studioip9.jpg

studio3ev3.jpg

Annons
Tong (oregistrerad)
Postat

Nu, gjorde jag ett förslag på hur det skulle kunna se ut vid fönstrena och där bal, i mitten där bak blir det diffusorer, funkar det?

studio4pf1.jpg

krullmuppen (oregistrerad)
Postat
Nu, gjorde jag ett förslag på hur det skulle kunna se ut vid fönstrena och där bal, i mitten där bak blir det diffusorer, funkar det?

studio4pf1.jpg

Gardiner av tjockt tyg

Postat

Gardiner kommer bara att äta diskant. Det finns massor av trådar i forumet om hur man absorberar bas och mellanregister samt information om diffusorer och placering av dessa.

krullmuppen (oregistrerad)
Postat

Mina gardiner äter i alla fall mellanregister, men bas är den mätt på

Postat

Jag hade gjort hörnen helt kompakta av dämpmaterial samt låtit dem gå hela vägen upp till taket i alla hörn.

sätt upp "moln" alternativt tjockt innertak och försök så upp så mycket material i alla hörn och där väggar möter tak.

ett annat tips är att få ut akutstik materialet på hela väggen bakom skrivbordet en 10 cm från väggen med luft emellan.

sen blir det nog skitbra!😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.