Xipe Postat 26 oktober 2004 Dela Postat 26 oktober 2004 (redigerat) Halloj, 30 år, östgöte bosatt i Visby men på väg till Stockholm och/eller USA (NJ). Har spelat elgitarr och skrivit musik sedan 1994, men aldrig tagit det på sådant allvar att jag spelat in något seriöst eller försökt fått min musik publicerad/såld. Är inte direkt världsbäst på detta med att spela gitarr, speciellt inte solo- och de teoretiska bitarna, men rätt vass på riffandet. Efter 3 år på Gotland så har jag dock sagt upp min anställning för att söka mig till sällare jaktmarker jobbmässigt, och i samband med det så kändes det vettigt att ta tag i musiken på lite mer allvar - har därför införskaffat nytt ljudkort och ett par studiomonitorer idag (Phonic P8A; på något magiskt vis så lär jag mig säkert att mixa och producera nu ). Känns bra! Har ett tjugotal färdiga låtar, ett hundratal som inte är färdiga och ytterligare ett par hundra oanvända riff, melodier och passager; så jag ser fram emot att arbeta mig fram till en vettig demo under de kommande 6-12 månaderna. Har massor att lära mig om inspelning, mixning och produktion dock, då jag tidigare mest spelat in saker mest för att minnas dem (produktionsvärde = 0). Spelar och lyssnar helst på rock, metal och thrash; och om jag tar mig till Stockholm inom en snar framtid (2-4 månader) så vore det väl f.ö. inte helt fel att hitta lite folk att repa med... Redigerat 26 oktober 2004 av Xipe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
insolitus Postat 26 oktober 2004 Dela Postat 26 oktober 2004 Tjenare!! 😄 Hoppas du hittar vad du letar efter här! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 26 oktober 2004 Dela Postat 26 oktober 2004 Välkommen hit och hoppas du kommer trivas bra här! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nkai Postat 26 oktober 2004 Dela Postat 26 oktober 2004 Willkommen! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stinkey (oregistrerad) Postat 26 oktober 2004 Dela Postat 26 oktober 2004 Välkommen hit!! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dbd Postat 26 oktober 2004 Dela Postat 26 oktober 2004 God afton. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 26 oktober 2004 Dela Postat 26 oktober 2004 Tjenare tjenare... Alltis lika kul med metal folk här =). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 26 oktober 2004 Dela Postat 26 oktober 2004 Instämmer i ovanst. Lägg gärna upp eget material så vi får lyssna, (lite trash såhär på tisdagskvällen är ju sällan fel) 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Xipe Postat 26 oktober 2004 Trådstartare Dela Postat 26 oktober 2004 (redigerat) Instämmer i ovanst. Lägg gärna upp eget material så vi får lyssna, (lite trash såhär på tisdagskvällen är ju sällan fel) 😉 Haha. Ja, som sagt så spelar jag mest in för att komma ihåg riffen och melodierna jag kommer på... 😉 Och de bästa riffen sparar jag på tills de är en del av hela låtar, men ni kommer nog få ta del av mixnings- och produceringsprocessen. PS - Zakk regerar. Redigerat 27 oktober 2004 av Xipe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 26 oktober 2004 Dela Postat 26 oktober 2004 Sådärja, lite dist att mjuka upp öronen med innan sängläge! Lät bra det där.. (svårt att bilda sig en uppfattning med såpass lite arr och melodier, men riffen var bra.. vill gärna höra något lite mer komplett när du spelat in något i framtiden) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 27 oktober 2004 Dela Postat 27 oktober 2004 Välkommen hit till zyberspejs ..o välkommen till Stockholm om du tar steget ( o inte kliver snett och hamnar i NJ 😉 ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 27 oktober 2004 Dela Postat 27 oktober 2004 😉 Hej hopp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 27 oktober 2004 Dela Postat 27 oktober 2004 HiYa 😉 vattenhål Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Håkan Ekberg Postat 27 oktober 2004 Dela Postat 27 oktober 2004 Hej och välkommen! Håkan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 27 oktober 2004 Dela Postat 27 oktober 2004 Välkommen till våran enkla boning 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 27 oktober 2004 Dela Postat 27 oktober 2004 Glad höst! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.