Jump to content
Annons

Xipe

Xipe

Recommended Posts

Halloj,

30 år, östgöte bosatt i Visby men på väg till Stockholm och/eller USA (NJ). Har spelat elgitarr och skrivit musik sedan 1994, men aldrig tagit det på sådant allvar att jag spelat in något seriöst eller försökt fått min musik publicerad/såld.

Är inte direkt världsbäst på detta med att spela gitarr, speciellt inte solo- och de teoretiska bitarna, men rätt vass på riffandet.

Efter 3 år på Gotland så har jag dock sagt upp min anställning för att söka mig till sällare jaktmarker jobbmässigt, och i samband med det så kändes det vettigt att ta tag i musiken på lite mer allvar - har därför införskaffat nytt ljudkort och ett par studiomonitorer idag (Phonic P8A; på något magiskt vis så lär jag mig säkert att mixa och producera nu :rolleyes:). Känns bra!

Har ett tjugotal färdiga låtar, ett hundratal som inte är färdiga och ytterligare ett par hundra oanvända riff, melodier och passager; så jag ser fram emot att arbeta mig fram till en vettig demo under de kommande 6-12 månaderna. Har massor att lära mig om inspelning, mixning och produktion dock, då jag tidigare mest spelat in saker mest för att minnas dem (produktionsvärde = 0).

Spelar och lyssnar helst på rock, metal och thrash; och om jag tar mig till Stockholm inom en snar framtid (2-4 månader) så vore det väl f.ö. inte helt fel att hitta lite folk att repa med...

Redigerat av Xipe
Dela på andra sajter

Annons
Instämmer i ovanst.

Lägg gärna upp eget material så vi får lyssna, (lite trash såhär på tisdagskvällen är ju sällan fel)  😉

Haha. Ja, som sagt så spelar jag mest in för att komma ihåg riffen och melodierna jag kommer på... 😉 Och de bästa riffen sparar jag på tills de är en del av hela låtar, men ni kommer nog få ta del av mixnings- och produceringsprocessen.

PS - Zakk regerar.

Redigerat av Xipe
Dela på andra sajter

Sådärja, lite dist att mjuka upp öronen med innan sängläge!

Lät bra det där.. (svårt att bilda sig en uppfattning med såpass lite arr och melodier, men riffen var bra.. vill gärna höra något lite mer komplett när du spelat in något i framtiden)

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.