Jump to content
Annons

Nigel i UAD

Recommended Posts

DieHard (oregistrerad)
Postat

Ser att det är stor rea på UAD-korten och dess pluggar. Hade tänkt köpa nya monitorer men fan när ett UADkort är så här billigt vore det väl väldigt dumt att inte slå till nu. 🙂 Monitorer lär väl knappast sjunka i pris och får vänta fast det sugeer. Hur som helst så finns det nån gitarrplugg med som heter Nigel. Har aldrig hört någon nämna den förut. Någon som kan säga nåt? Kommer nog knappast överge min UX2 men som sagt var nyfiken höra något om denna plugg. 😛

Annons
Postat

Det lilla jag lyssnat på den och de presets som följer med är väl inte så man hoppar högt direkt i jämförelse med Guitar rig 2 eller Amplitube.. Har för mig att det lät transistor om den och att de flesta preset's gav snorlång sustain.. men köp ett UAD för de andra pluggarnas skull - o få Nigel på köpet.

Postat

Nigel ser jag mest som en bonusplugg som jag endast använt två gånger för att trasha trummor med (och den funkar kanon till det...) men som redan sagts; den ersätter inte Amplitube, UX1/2 eller Guitar Rig etc. M a o så köper man inte UAD för Nigel.

• 1 månad senare...
DieHard (oregistrerad)
Postat

Nä Nigel var verkligen inget man köper för den sakens skull 😉 Jag fortsätter hålla mig till UX2. Men däremot gillar jag verkligen använda den till Ampegsvx och dista ljudet. Blir mycket bättre än att använda den inbyggda disten eller nån av de fyra andra distpluggarna från X-Gear. Så ja, en bonusplugg på köpet som kom till nån bra användning. 🙂 Kan verkligen inte klaga och är supernöjd med de andra UAD-pluggarna. Ja enda man kan klaga på är hur få man kan använda i ett projekt.

Postat

har testat den men inte använt den men pultec, La2A, Cs1 mm. använder jag alltid så visst är uad kortet ett bra köp.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.