Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej hopp.

Undrar om någon vet om det finns någon cross over från cubase studio 4 till logic 8?

// B

Redigerat av Broghard
Annons
Postat

Läste nåt i ett av vårnummren av studio att ssl höll på att utveckla ett sådant men vet inte om det har kommit ut än.

Postat
Läste nåt i ett av vårnummren av studio att ssl höll på att utveckla ett sådant men vet inte om det har kommit ut än.

Tror inte att Broghard syftar på "Pro Convert" utan "Cross Grade".

Postat (redigerat)

Va??? "crossover" ??? Menar du hur man enklast går över från det ena till det andra eller vad? 😆

Redigerat av hegobald
Postat

Jag sitter idag på pc med cubase.. men med inköpet till mac pro där osx leopard ingår tänkte jag skaffa logic studio

försöker finna om det fins non crossgrade eller vad det kallas från cubase studio 4 till logic studio

// Broghard

Postat
Jag sitter idag på pc med cubase.. men med inköpet till mac pro där osx leopard ingår tänkte jag skaffa logic studio

försöker finna om det fins non crossgrade eller vad det kallas från cubase studio 4 till logic studio

// Broghard

Självklart finns det inte det.

Meningen med crossgrades är ju att köparen skall lockas köpa en uppgradering till företagets större versioner.

Logic ägs av Apple och Cubase av Steinberg och dom är ju inte intresserade av att förlora kunder till den andra.

Så nej det finns inte, det bästa är att sälja din version av Cubase och sen köpa Logic

Postat (redigerat)

Hmm.. Tja du får väl spara om alla projekt/spår i wav (pcm/aif) och sen ta in dom i nya programmet och fortsätta.. Finns ingen "crossover" mellan Volvo och Saab heller.. Men dom förutsätter båda att du kan köra bil 😆

Redigerat av hegobald
Postat

// Broghard

Meningen med crossgrades är ju att köparen skall lockas köpa en uppgradering till företagets större versioner.

Logic ägs av Apple och Cubase av Steinberg och dom är ju inte intresserade av att förlora kunder till den andra.

Så nej det finns inte, det bästa är att sälja din version av Cubase och sen köpa Logic

Eftersom det fanns en crossgrade mellan Logic och Cubase för 2 år sedan (jag köte det själv) så ser jag det inte som någon omöjlighet att det finns en crossgrade från Cubase till Logic nu. Apple borde ju vara intresserade av att vi PC-ägare vill köpa en Mac och Logic, istället för att vi inte köper en Mac och fortsätter använda Cubase på PC.

Postat (redigerat)

// Broghard

Eftersom det fanns en crossgrade mellan Logic och Cubase för 2 år sedan (jag köte det själv) så ser jag det inte som någon omöjlighet att det finns en crossgrade från Cubase till Logic nu. Apple borde ju vara intresserade av att vi PC-ägare vill köpa en Mac och Logic, istället för att vi inte köper en Mac och fortsätter använda Cubase på PC.

What?!

Vart köpte du det? Låter ju jättekonstigt

EDIT: kollade upp nu på nätet och det fanns ju faktiskt förut, det va som attan.

Dock finns det ingen sådan nu vad jag hört talas om

Redigerat av lavrell
Postat (redigerat)
Får man fråga varför du känner att du måste byta?

http://www.99.se/1510928-post18.html

Ja du.. han kanske inte sitter på senaste mac pro med Osx leopard?

så vitt jag vet e studio 4 inte officielt relesad till leopard å ja steinberg sa officiel relese q1 2008 tror vist vi e snart förbi q2 2008 utan relese å skall man blicka bakåt så kommer la ty c5 snart hehe..

den länken säger inte mycket mer än 5 gig ram.. e det 2 st quadcores ?

om det e det så e det så att uad korten presterar inte bra på senaste mac pro..

detta är mitt blivande köp

http://store.apple.com/se/configure/MA970S/A?mco=NzU0NzEy

grafik kortet kan ändras till 800GT (nvidia) å ram skall bli minst 4 gig + 1 till seagate 500 gig HD

annan länk säger detta!!

http://community.sonikmatter.com/forums/lo...php/t37359.html

"lavrell" du jobbar visst på 4sound SWEET kanske du kan kika om det finns en crossgrade 0)

Redigerat av Broghard
Postat (redigerat)
Du har rätt, det är förståss UAD som inte rullar så bra på dual quad (det visste jag ju... 🙂 ).

hehe å alvarligt cubase studio4 4000:- med vad?? inte mycket.. men skit bra prog för pc

men logic studio i mac kolla vad man får där =) och till vilket pris? hehe

Redigerat av Broghard
Postat
frågan är om man använder det som man "får"...

Om man säger så här .. jag har väligt lite idag..

jag saknar en hel del.. å Logic studio har samplingar som räcker långt.. det ända jag skulle skaffa vid sidan av e antagligen DFHS 2 när den släpps =)

Postat

// Broghard

What?!

Vart köpte du det? Låter ju jättekonstigt

EDIT: kollade upp nu på nätet och det fanns ju faktiskt förut, det va som attan.

Dock finns det ingen sådan nu vad jag hört talas om

Inte alls konstigt om man tänker efter. När Apple köpte upp Emagic och beslöt att lägga ned utvecklingen av programmet för Windows blev många Logic-användare besvikna. Steinberg såg sin chans att locka över dessa med en generös crossgrade.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.