linusbengtsson Postat 1 juni 2008 Postat 1 juni 2008 Hej! Jag har just köpt ett Line6 tone port UX1 Ljudkort. Och skall nu ansluta det till Cubase SX3. Problemet är för att man skall kunna använda det i cubace måste man ha igång det medföljande programet Gearbox för att kunna höra sig själv när man tex pratar i micen vilket är jobbig för det finns massa olika effekter. Så det jag nu vill göra är att få igång direkt lyssning i cubase utan gearbox. Det fanns en instruktion med hur man ställde in det i cubase 4 men hittar dom inställnigarna i SX3. Hoppas någon kan hjälpa 😲
DieHard (oregistrerad) Postat 1 juni 2008 Postat 1 juni 2008 Hej! Jag har just köpt ett Line6 tone port UX1 Ljudkort. Och skall nu ansluta det till Cubase SX3. Problemet är för att man skall kunna använda det i cubace måste man ha igång det medföljande programet Gearbox för att kunna höra sig själv när man tex pratar i micen vilket är jobbig för det finns massa olika effekter. Så det jag nu vill göra är att få igång direkt lyssning i cubase utan gearbox. Det fanns en instruktion med hur man ställde in det i cubase 4 men hittar dom inställnigarna i SX3. Hoppas någon kan hjälpa 😉 Varför skulle det var jobbigt med alla effekter?? 😲 Förstår inte varför du köpte den då?? Du kan inte använda den utan gearbox vad jag vet.
linusbengtsson Postat 1 juni 2008 Trådstartare Postat 1 juni 2008 Hej! Jag har just köpt ett Line6 tone port UX1 Ljudkort. Och skall nu ansluta det till Cubase SX3. Problemet är för att man skall kunna använda det i cubace måste man ha igång det medföljande programet Gearbox för att kunna höra sig själv när man tex pratar i micen vilket är jobbig för det finns massa olika effekter. Så det jag nu vill göra är att få igång direkt lyssning i cubase utan gearbox. Det fanns en instruktion med hur man ställde in det i cubase 4 men hittar dom inställnigarna i SX3. Hoppas någon kan hjälpa 😉 Varför skulle det var jobbigt med alla effekter?? 😲 Förstår inte varför du köpte den då?? Du kan inte använda den utan gearbox vad jag vet. Jag köpte en sådan bara för att får bort latencyn. Så det blir mindre ms och de jag vill göra är att tex bara spela in förstärkar ljudet direkt utan alla effekter i gearbox hittar ingen stans att stänga av dom
DieHard (oregistrerad) Postat 1 juni 2008 Postat 1 juni 2008 Hej! Jag har just köpt ett Line6 tone port UX1 Ljudkort. Och skall nu ansluta det till Cubase SX3. Problemet är för att man skall kunna använda det i cubace måste man ha igång det medföljande programet Gearbox för att kunna höra sig själv när man tex pratar i micen vilket är jobbig för det finns massa olika effekter. Så det jag nu vill göra är att få igång direkt lyssning i cubase utan gearbox. Det fanns en instruktion med hur man ställde in det i cubase 4 men hittar dom inställnigarna i SX3. Hoppas någon kan hjälpa 😉 Varför skulle det var jobbigt med alla effekter?? 😲 Förstår inte varför du köpte den då?? Du kan inte använda den utan gearbox vad jag vet. Jag köpte en sådan bara för att får bort latencyn. Så det blir mindre ms och de jag vill göra är att tex bara spela in förstärkar ljudet direkt utan alla effekter i gearbox hittar ingen stans att stänga av dom Ehhh, hittar ingenstans att stänga av effekterna? Men helt ärligt, är du blind?? 😄 Och vad sägs om att läsa manualen?
linusbengtsson Postat 1 juni 2008 Trådstartare Postat 1 juni 2008 Hard du mens?? . Jag bara fråga en sak, jag behöver inte få dina tykna jävla komentarer.
jockmic Postat 1 juni 2008 Postat 1 juni 2008 I Gearbox får du Send 1+2 som är efter regel dvs med effekt samt Send 3+4 som är före regel dvs helt utan effekter. Du kan aktivera samtliga i "Device setup" så du kan välja den du vill ha på resp spår! Ska du komma undan Latencyn blir det till att köra Gearbox för att ställa in "Direct monitoring". /Jocke
DieHard (oregistrerad) Postat 1 juni 2008 Postat 1 juni 2008 Hard du mens?? . Jag bara fråga en sak, jag behöver inte få dina tykna jävla komentarer. Det är din tolkning av det hela. Sen heter det har du mens och inte hard du mens. 😆
linusbengtsson Postat 1 juni 2008 Trådstartare Postat 1 juni 2008 Fick allt att funka bra nu utan att läsa manualen första gången jag tryckte på bypass i gearbox så försvann allt ljud därför ville jag inte använda det, Sen testa jag en stund senare så funkade de igen och jag har jätte bra syn också 😆
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.