Jump to content
Annons

Inspelning med av externt ljudkort i Cubase?


Kenny

Recommended Posts

Hej!

Jag har nämligen ett problem...jag har gått och lånat ett externt ljudkort (firewire 1418) som jag ska använada till att spela in sång. Jag gick in på m-audio.com och installerade in de senaste drivritinerna på datorn. Sedan så kopplade jag in mick och allt annat enligt instruktionerna.

Jag använder Cubase x3 men har ingen aning om hur jag ska göra härnäst. Jag har sökt efter kortet via device setup men kan inte hitta det externa kortet, då endast datorns standard ljudkort visas.

Detta är första gången jag försöker använda det externa kortet. Hur ska jag gå tillväga för at kunna få signal från ljudkortet i Cubase??

MVH

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Välj rätt ASIO-driver under Device Setup, så blir det genast mycket enklare... 😮

Hej,

jo, det blev genast mkt enklare. men nu återstår ett problem till vilket är att jag inte får ut något ljud ut ur högtalarna samtidigt som jag sjunger i micken. Jag använder cubase och har prövat o koppla högtalarnas kabel in i det externa ljudkortets alla outputs...ja så gott som alla hål det finns, men fortfarande inget ljud.

är detta något jag måste redigera i cubase SX3 för att för lyckat resultat? isåfall vart gör jag det??

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...