Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjosan! Ska snart köpa mixerbord, bÄde till spelningar och studiobruk, och tÀnker köra pÄ nÄn i de lite lÀgre prisklasserna. Jag velar mellan ett Alto L 20 och ett Behringer Eurodesk SL2442FX och undrar om eran Äsikt, vilket av de hÀr ska jag vÀlja?

Annons
Postat

JasÄ, det Àr sÄ det Àr, de Àr bara skit? Vad kan man fÄ ett begagnat mackie för dÄ?

Postat
JasÄ, det Àr sÄ det Àr, de Àr bara skit? Vad kan man fÄ ett begagnat mackie för dÄ?

Kolla blocket.se eller vendolin.se

G.

Postat

Jo, men de har ju mÄnga kanaler till ett billigt pris, ska jag upp i högre kvalitét och ha sÄ mÄnga kanaler fÄr jag ju betala skjortan(nu tÀnker jag i livesammanhang)

DieHard (oregistrerad)
Postat
Tjosan! Ska snart köpa mixerbord, bÄde till spelningar och studiobruk, och tÀnker köra pÄ nÄn i de lite lÀgre prisklasserna. Jag velar mellan ett Alto L 20 och ett Behringer Eurodesk SL2442FX och undrar om eran Äsikt, vilket av de hÀr ska jag vÀlja?

Allt beror pÄ vilka krav du har pÄ utrustningen. Om inga större krav finns sÄ kan du köpa alto eller behringer. Annars fÄr du vÀl vÀnta tills du fÄr rÄd köpa bÀttre, om du nu inte lyckas göra ett fynd pÄ beggmarknaden. Som sagt var man fÄr det man betalar, för det mesta.

drloop (oregistrerad)
Postat

Det Àr inget fel pÄ ljudet i Ätminstone Behringer. kan inte svara för Alto mixern men troligen lÄter den ok den med.

Vad man kan misstÀnka Àr att kopplat till priset kan ju eventuellt finnas en liten kvalitetsskillnad vad det gÀller hÄllbarheten speciellt om du skall ut och resa med mixern.

Postat

Alton kĂ€nner jag inte till men Behringer kan jag bara sĂ€ga att det lĂ„ter 10 gĂ„nger bĂ€ttre Ă€n det kostar.. Ok lĂ„gprismĂ€rke etc.. Men jag Ă€r tydligen en av fĂ„ som aldrig haft problem med Behringer.. Körde sjĂ€lv live med ett DDX 3216 som jag tycket var fantastiskt live.. Soundcheckade 5 band med respektive sound.. Sen en enkel recall sĂ„ hade dom sitt ljud.. Och jag fick mera tid att lapa bira đŸ˜Č En DDX 3216 bör du kunna hitta för under 5 papp numera.. Och om jag ska försöka hitta en nackdel med just det bordet sĂ„ torde det vara att det Ă€r vĂ€ldigt lĂ€tta att överstyra (dista) micpreampen pĂ„ det och det lĂ„ter inte vackert. En liten rewiev av mixern hittar du pĂ„ http://www.soundonsound.com/sos/Apr02/arti...ngerddx3216.asp

drloop (oregistrerad)
Postat

Kanske en beggad Yamaha 01v vore nÄt?

Postat
Kanske en beggad Yamaha 01v vore nÄt?

Ja den ser ju inte helt fel ut, och beggad verkar man kunna fÄ den till ungefÀr samma pris. Helt klart en kandidat, tack för tipset!

drloop (oregistrerad)
Postat

Kolla pÄ Vendolin. DÀr finns flera beggade.

Analogfreak (oregistrerad)
Postat

Om du nu trots allt skulle vĂ€lja en Behringer-mixer. Titta dĂ„ pĂ„ MX3242 dĂ„ den har 4-bands semiparametrisk EQ pĂ„ 16 kanaler. För ca 15000 kan man hitta 01v96 för som Ă€r ett helt annat bord Ă€n gamla 01v. Jag hade sjĂ€lv 01v96 tidigare men har nu DM1000. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.