Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjosan! Ska snart köpa mixerbord, både till spelningar och studiobruk, och tänker köra på nån i de lite lägre prisklasserna. Jag velar mellan ett Alto L 20 och ett Behringer Eurodesk SL2442FX och undrar om eran åsikt, vilket av de här ska jag välja?

Annons
Postat
Jaså, det är så det är, de är bara skit? Vad kan man få ett begagnat mackie för då?

Kolla blocket.se eller vendolin.se

G.

Postat

Jo, men de har ju många kanaler till ett billigt pris, ska jag upp i högre kvalitét och ha så många kanaler får jag ju betala skjortan(nu tänker jag i livesammanhang)

DieHard (oregistrerad)
Postat
Tjosan! Ska snart köpa mixerbord, både till spelningar och studiobruk, och tänker köra på nån i de lite lägre prisklasserna. Jag velar mellan ett Alto L 20 och ett Behringer Eurodesk SL2442FX och undrar om eran åsikt, vilket av de här ska jag välja?

Allt beror på vilka krav du har på utrustningen. Om inga större krav finns så kan du köpa alto eller behringer. Annars får du väl vänta tills du får råd köpa bättre, om du nu inte lyckas göra ett fynd på beggmarknaden. Som sagt var man får det man betalar, för det mesta.

drloop (oregistrerad)
Postat

Det är inget fel på ljudet i åtminstone Behringer. kan inte svara för Alto mixern men troligen låter den ok den med.

Vad man kan misstänka är att kopplat till priset kan ju eventuellt finnas en liten kvalitetsskillnad vad det gäller hållbarheten speciellt om du skall ut och resa med mixern.

Postat

Alton känner jag inte till men Behringer kan jag bara säga att det låter 10 gånger bättre än det kostar.. Ok lågprismärke etc.. Men jag är tydligen en av få som aldrig haft problem med Behringer.. Körde själv live med ett DDX 3216 som jag tycket var fantastiskt live.. Soundcheckade 5 band med respektive sound.. Sen en enkel recall så hade dom sitt ljud.. Och jag fick mera tid att lapa bira 😲 En DDX 3216 bör du kunna hitta för under 5 papp numera.. Och om jag ska försöka hitta en nackdel med just det bordet så torde det vara att det är väldigt lätta att överstyra (dista) micpreampen på det och det låter inte vackert. En liten rewiev av mixern hittar du på http://www.soundonsound.com/sos/Apr02/arti...ngerddx3216.asp

drloop (oregistrerad)
Postat

Kanske en beggad Yamaha 01v vore nåt?

Postat
Kanske en beggad Yamaha 01v vore nåt?

Ja den ser ju inte helt fel ut, och beggad verkar man kunna få den till ungefär samma pris. Helt klart en kandidat, tack för tipset!

drloop (oregistrerad)
Postat

Kolla på Vendolin. Där finns flera beggade.

Analogfreak (oregistrerad)
Postat

Om du nu trots allt skulle välja en Behringer-mixer. Titta då på MX3242 då den har 4-bands semiparametrisk EQ på 16 kanaler. För ca 15000 kan man hitta 01v96 för som är ett helt annat bord än gamla 01v. Jag hade själv 01v96 tidigare men har nu DM1000. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.