kallek Postat 26 oktober 2004 Postat 26 oktober 2004 Fred! har ett problem med cubase sx2, nämligen: Jag har ett projekt som i övrigt fungerar taktmässigt, då menar jag audiospåren. Men Midispåren vill inte "hänga med" När jag spelar in så låter det kalasbra, ingen latency eller liknande. Men när jag sedan skall spela upp låten igen så spelar MIDIn en aning för fort. Är detta månne mitt eget fel? Spelar jag bara kasst? Det är så lite fördröjning, men jag hör att det inte står riktigt rätt till. Är det något med synkningen månne? Jag har en M-audio Ozone som sköter ljudkort och hela fadderullan. Datorn är snabb som en gasell på flykt! (splirrans) Tackar på förhand!
android Postat 26 oktober 2004 Postat 26 oktober 2004 (redigerat) För att få reda på om det är du eller nåt annat som är otajt kan ju börja med att kolla så att MIDI-noterna ligger där dom ska ligga... Redigerat 26 oktober 2004 av android
Chris_Emil Postat 27 oktober 2004 Postat 27 oktober 2004 Jag råkar ha exakt samma problem.... men d e inte så att dom lägger sig en millisekund före eller efter... utan en hel takt efter! inte latency, d vet jag. Spelar tight med klicket men midi noterna hoppar då fram en bit (detta är synligt under tiden jag spelar in) .... 😉
VacUm Postat 27 oktober 2004 Postat 27 oktober 2004 Minns inte hur, men detta går att lösa via nån sorts emulerad midi-port-tjosan. Man kan ta bort en fil i cubase-mappen o vips så funkar det. Sök på forumet så hittar du lösningen.
Chris_Emil Postat 28 oktober 2004 Postat 28 oktober 2004 (redigerat) Japp, har sett den lösningen, blev bättre men inte helt kalas. Så här gör man: Gå in i Cubase SX mappen Där finns en mapp som heter "MIDI Port Enabler", gå in där. Kopiera filen som heter "ignoreportfilter" (RADERA EJ) Klistra in den i Cubase SX mappen Så där... EDIT: Eh, jag skrev fel när jag sa att inte radera "ignoreportfilter" Gör så här: KLIPP UT filen 😉 och klistra in i SX's root mapp ..... Tada!!! Redigerat 28 oktober 2004 av Chris_Emil
hackeman Postat 28 oktober 2004 Postat 28 oktober 2004 Svarade på samma sak tidigare idag här och länkade hit...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.