StarCruiser Postat 6 februari 2004 Postat 6 februari 2004 Hej! Jag har ett behov av att kunna köra diverse mjukvarusyntar live. Finns det någon bra programvara för detta? Sequencer-programmen är ju inte direkt optimerade för detta...
wollibolli Postat 6 februari 2004 Postat 6 februari 2004 Om du menar ett dedikerat program för att bara köra VSTi så har Steinberg ett: http://www.steinberg.net/en/products/music...index.php?sid=0
StarCruiser Postat 7 februari 2004 Trådstartare Postat 7 februari 2004 Precis ett sånt! Fast, inte med ASIO, för mina drivisar stinker på Laptopen. WDM är däremot helt OK. Så finns det någon annan? /M
StarCruiser Postat 8 februari 2004 Trådstartare Postat 8 februari 2004 Jag får svara själv: Efter lite efterforskningar hittade jag forte från brainspawn (eller nåt sånt). Går att ladda upp till 4 st DXi-syntar (wrapper behövs för VSTi). Perfekt för livebruk!
MachineElf Postat 8 februari 2004 Postat 8 februari 2004 hm, vad är det för problem med att köra t ex cubase sx? känns som att det är bättre att köra vsti direkt istället för att köra dem som dxi. borde ge lägre latency. har iofs inte testat själv. vi har använt sx live för att köra audiospår, vsti och effekter. då använde vi oss iofs av två burkar, en för audio och vsti och en för effekter. inga problem alls.
StarCruiser Postat 8 februari 2004 Trådstartare Postat 8 februari 2004 hm, vad är det för problem med att köra t ex cubase sx? - Jag vill kunna göra "presets" som slår över alla syntar, dvs låt 1 = ljud#15 på Fm7, ljud#27 på B4, låt 2 = ljud#32 på b4, ljud 16 på Pro53. - Jag vill kunna MIDI-mappa mitt keyboard så att jag styr olika syntar från olika ställen på tangentbordet. - Jag vill att konstruktörerna har tänkt "Live" när de gjort programmet. Sådana enkla saker som stora knappar, enkel PANIK-knapp, snabba ev. omstarter. känns som att det är bättre att köra vsti direkt istället för att köra dem som dxi. Nu har jag ju de flesta syntar även som DXi, men en wrapper ger ingen latency. Inte hörbart iaf. //Mvh Mgnus
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.