Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej hopp! 😉

Jag Àr ute efter en midi-kontroller utan klaviatur för att styra rattar och sÄdant i FL och plugins, men jag hittar ingenting som passar riktigt. Jag letar efter nÄgot i den hÀr stilen: FullPhat.GIF

Jag har dock inte hittat nĂ„gon Phatboy att köpa pĂ„ nĂ€tet. Den har vĂ€l nĂ„gra Ă„r pĂ„ nacken 🙂

NĂ„gon som har nĂ„got förslag pĂ„ vad jag skulle kunna skaffa mig, och varifrĂ„n (bestĂ€ller helst pĂ„ nĂ€tet)? Den ska helst inte vara för dyr, vill bara ha en liten burk med ett antal rattar och sĂ„dant pĂ„. Helst ett pris pĂ„ max 1000kr, men om ni sjĂ€lva har nĂ„gon bra kontroller ni gillar sĂ„ skriv gĂ€rna med den ocksĂ„ 😉

Tack pÄ förhand!

Annons
Postat
Novation Nocturn kanske kan vara nÄt? Har inte testat sjÀlv men jag tycker den verkar riktigt trevlig och har sjÀlv funderat pÄ att köpa en sÄdan. Tror den kostar under tusenlappen Àven i svenska butiker.
Postat

hm personligen tycker jag det ser klumpigt ut att ha en sÄdan dÀr nÀr man kan anvÀnda ögonen och muspekaren pÄ skÀrmen.

Postat
hm personligen tycker jag det ser klumpigt ut att ha en sÄdan dÀr nÀr man kan anvÀnda ögonen och muspekaren pÄ skÀrmen.

SjÀlv tycker jag precis tvÀrt om. Betydligt trevligare att kunna ratta syntar & andra pluggar utan att behöva dalta med en muspekare. Tycker det blir lite mer kÀnsla pÄ nÄ vis, speciellt om man automatiserar filter osv. Tycker lÀtt det kÀnns programerat om man gör automatiseringen genom att rita ut den eller klicka med musen. Programvaran som följer med controllern verkar riktigt trevlig oxÄ, om den nu funkar sÄ bra dvs.

Postat (redigerat)

SjÀlv tycker jag precis tvÀrt om. Betydligt trevligare att kunna ratta syntar & andra pluggar utan att behöva dalta med en muspekare. Tycker det blir lite mer kÀnsla pÄ nÄ vis, speciellt om man automatiserar filter osv. Tycker lÀtt det kÀnns programerat om man gör automatiseringen genom att rita ut den eller klicka med musen. Programvaran som följer med controllern verkar riktigt trevlig oxÄ, om den nu funkar sÄ bra dvs.

ja det beror nog helt klart pÄ hur man arbetar.

Har man 40 vsts som man pillar pÄ sÄ kanske man föredrar att anvÀnda musen med att klicka upp fönster hit och pilla lite dit.

Jag mÀrkte att programvaran till min Korg R3 i datorn var lÀttare att redigera fram ljudet pÄ Àn nÀr man rattar pÄ sjÀlva syntesizern, dÄ man skall "skapa egna" ljud.

Redigerat av Lonian
Postat

Hm, nĂ„got fel med riktiga rattar att pilla pĂ„? đŸ˜Č

Och om man inte anvĂ€nder musen kan man ju reglera flera rattar pĂ„ en gĂ„ng, fast Ă€r vĂ€l det man har X-Y controllern till antar jag.. fast det Ă€r fusk 😉

Postat
Novation Nocturn kanske kan vara nÄt? Har inte testat sjÀlv men jag tycker den verkar riktigt trevlig och har sjÀlv funderat pÄ att köpa en sÄdan. Tror den kostar under tusenlappen Àven i svenska butiker.

Verkar ok, fast jag vill ha lite fler reglage att leka med đŸ˜Č

Funderar lite pÄ den hÀr: Behringer BCR 2000

Kostar ett par hundralappar mer, men verkar passa mig bĂ€ttre. Synd bara att den inte Ă€r direkt vacker, stor klump 😉

Postat

Verkar ok, fast jag vill ha lite fler reglage att leka med 😆

Funderar lite pÄ den hÀr: Behringer BCR 2000

Kostar ett par hundralappar mer, men verkar passa mig bĂ€ttre. Synd bara att den inte Ă€r direkt vacker, stor klump 😆

den var ju mycket snyggare Ă€n den förra "klumpen" 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du ska bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.