Jump to content
Annons

Den nya världsordningen är här (total övervakning)


illerrre

Recommended Posts

Jaha då såg jag en intervju med chefen för FRA

Ja men gud va skönt, han är ju inte part i målet! 😛 <--- SÄPO-brillor

och som vanligt är alla de rödgröna helt ute cyklar igen!

Nu får du ta och förklara dig:

Är alla som är mot FRA-lagen rödgröna?

Och vaddå som vanligt?

Eller för att omformulera mig:

Är alla som är för demokratiska värderingar rödgröna?

Verkligen intressant.....

FRA bedriver endast "avlyssning" utanför sveriges gränser,

Syftar du på FRA-lagen eller radiosignalspaningen?

Om du syftar på FRA-lagen så är det fullkomligt fel.

Den lagen åsyftar trafik som passerar Sveriges gränser och det är en fullkomligt annan sak.

Se mitt svar om Gmail o andra servrar utomlands. Konsekvensen är att den mesta inrikes trafiken går igenom deras filter.

enda gången en i sverige kan bli avlyssnad/avläst är om en terorrist eller annan kriminell kontaktar en person här i sverige då avlyssnas samtalet i annat land men eftersom samtalet görs till en person i sverige så hörs det naturligtvis vad som sägs.

Stopp, stopp, stopp. Det där är fullkomligt förvirrat.

1) "En i Sverige" kan bli avlyssnad enligt ovan.

2) Hur vet datorn att det är "terorrist eller annan kriminell" ?!?

Förvisso har FRA redan innan datorkraft som heter duga (för att inte tala om deras senaste tillskott som ligger i världsklass) men kan f-n i mig inte avgöra att det är en kriminell

3) "då avlyssnas samtalet i annat land" Ännu mer skitsnack. FRA ligger på Lovön, strax efter Drottningholms slott.

Dom har t.o.m. en busshållpats döpt efter sig. så här tar du dig dit kommunalt från Studios redaktion 😑

Ta och kamma dig lite, att bara slänga en massa fördomsfulla kommentarer omkring sig, att bara vräka ur sig grundlösa påståenden kors och tvärs och att inte ha argument vinner du ingen diskussion på....

Jösses.....

Jaha!!

Så du vet mer om FRA än chefen för FRA?

FRA har alltid (typ) funnits så varför bry sig så mycket nu?

Eller tycker du inte om att det kommer en lag som reglerar och kontrollerar FRA?

Var det bättre tidigare när de fick härja fritt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 216
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

(...) Dessutom fri övervakning av telefonsamtal mm. (...)
Det där har jag missat. Vad menar du med "fri övervakning" — med betoning på "fri"?

Tja, fri i Kina om du förstår bättre då. Medborgaren har med andra ord ingen personlig säkerhet och myndigheterna kan göra precis som de vill. De har "fri" övervakning på allt och behöver inga tillstånd. De gör som de vill och avrättar eller fängslar vem de vill på obestämd tid. Det daltas verkligen med diktaturer då det finns pegar att tjäna för västerländska bolag.

Ah, OK... Ingenting som direkt har med FRA:s signalspaning att göra.

Tycker oxå vi kom en bra bit från ämnet nu!

I Sverige skall det "spanas" efter terrorism, Kina är en diktatur som "Spanar" efter oliktänkande.

Sverige har en demokratiskt vald högerregering. Kina har en diktatorisk vänsterregering osv..

Kan inte riktigt se likheterna?

Sverige har också haft demokratiskt valda vänsterregeringar och det finns diktatoriska högerregeringar, så det var en onödig kommentar.

Onödig kommentar??

Link to comment
Dela på andra sajter

med några fler övergrepp på demokratin, liknande FRA-omröstningen i riksdagen, så ska ni se att vi nog kan få terrorister även här.
Riksdagens omröstning i FRA-frågan var inget övergrepp på demokratin, utan genomfördes helt enligt demokratiska spelregler.

Omröstningen i sig, ja.

Men att de i demokratisk ordning röstar igenom en lag som bryter mot grundlagen och FN-konventionen m.m. är ett övergrepp på demokratin.

Åsså kör vi en ny rond av denna nerver-ending åsiktsmatch — en karusell som gör en så jävla yr att man bara vill spy över skorna.

Vi slår oss alla för bröstet och säger:

- FRA strider mot grundlagen!

- Nej, det gör den inte alls!

Och det roliga är att vi nästan* alltid hänvisar till samma lagtexter/bestämmelser. Med andra ord, hälften av folket tycker att den andra hälften är korkad som inte kan tolka lagen som den första kan och vice versa. Och med nästan* menar jag att någon föredrar FN-konventionen som hänvisning, andra viftar med Europakonventionen — beroende på vilken av konventionerna som är bekvämast i det enskilda fallet.

DONG! Fight!

Oavsett vad man hänvisar till så kan du inte komma ifrån att alla skrifter är överens om att alla är oskyldiga tills motsatsen bevisats. Förutom FRA-lagen och "Patriot act".......

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten så är risken för en kärnkraftsolycka (enligt Greenpeace) en på 100 000 år per (felfri) reaktor.
Kollade Greenpeace hemsida, och det säger dom inte alls det!

"Även SKI, tillsynsmyndigheten för säkerheten i svenska kärnkraftverk, säger att man måste ha klart för sig att kärnkraft är en mycket farlig teknik.

Sannolikheten för en olycka av största tänkbara dimensioner med radioaktivt utsläpp till omvärlden beräknas vara en på 100 000 år per reaktor. Men det förutsätter att det inte finns några dolda fel och att verkligen alla tänkbara kombinationer av mänskliga och tekniska fel är inkluderade. Oroande nog upptäcks dolda och helt oväntade fel då och då, även i Sverige. "

Lite skillnad...

OK, enligt SKI, då... 😑

Well, innehållet och betydelsen också...... "kärnkraft är en mycket farlig teknik" till exempel. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha!!

Så du vet mer om FRA än chefen för FRA?

Sa jag det? Nej.

FRA har alltid (typ) funnits så varför bry sig så mycket nu?

Det är lite skillnad på FRA och FRA-lagen kan vi upplysa dig om.

Eller tycker du inte om att det kommer en lag som reglerar och kontrollerar FRA?

Var det bättre tidigare när de fick härja fritt?

Det är inte det FRA-lagen handlar om, och de härjade inte fritt innan.

Hur vore det om du istället för att kasta ur dig mer pinsamheter bemötte eller gav upp på de påståenden du kommit med tidigare som olika personer har bemött?

Kanske för att du har fel...?

Vi kan ta några en gång till:

Nu får du ta och förklara dig:

Är alla som är mot FRA-lagen rödgröna?

Och vaddå som vanligt?

Eller för att omformulera mig:

Är alla som är för demokratiska värderingar rödgröna?

Verkligen intressant.....

enda gången en i sverige kan bli avlyssnad/avläst är om en terorrist eller annan kriminell kontaktar en person här i sverige då avlyssnas samtalet i annat land men eftersom samtalet görs till en person i sverige så hörs det naturligtvis vad som sägs.

Stopp, stopp, stopp. Det där är fullkomligt förvirrat.

1) "En i Sverige" kan bli avlyssnad enligt ovan.

2) Hur vet datorn att det är "terorrist eller annan kriminell" ?!?

Förvisso har FRA redan innan datorkraft som heter duga (för att inte tala om deras senaste tillskott som ligger i världsklass) men kan f-n i mig inte avgöra att det är en kriminell

3) "då avlyssnas samtalet i annat land" Ännu mer skitsnack. FRA ligger på Lovön, strax efter Drottningholms slott.

Dom har t.o.m. en busshållpats döpt efter sig. så här tar du dig dit kommunalt från Studios redaktion

Ta och kamma dig lite, att bara slänga en massa fördomsfulla kommentarer omkring sig, att bara vräka ur sig grundlösa påståenden kors och tvärs och att inte ha argument vinner du ingen diskussion på.... Om du inte besvarar folks svar på dina påståenden, hur förväntar du dig att någon över huvud taget skall lyssna på dig fortsättningsvis?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha!!

Så du vet mer om FRA än chefen för FRA?

Sa jag det? Nej.

FRA har alltid (typ) funnits så varför bry sig så mycket nu?

Det är lite skillnad på FRA och FRA-lagen kan vi upplysa dig om.

Eller tycker du inte om att det kommer en lag som reglerar och kontrollerar FRA?

Var det bättre tidigare när de fick härja fritt?

Det är inte det FRA-lagen handlar om, och de härjade inte fritt innan.

Hur vore det om du istället för att kasta ur dig mer pinsamheter bemötte eller gav upp på de påståenden du kommit med tidigare som olika personer har bemött?

Kanske för att du har fel...?

Vi kan ta några en gång till:

Nu får du ta och förklara dig:

Är alla som är mot FRA-lagen rödgröna?

Och vaddå som vanligt?

Eller för att omformulera mig:

Är alla som är för demokratiska värderingar rödgröna?

Verkligen intressant.....

enda gången en i sverige kan bli avlyssnad/avläst är om en terorrist eller annan kriminell kontaktar en person här i sverige då avlyssnas samtalet i annat land men eftersom samtalet görs till en person i sverige så hörs det naturligtvis vad som sägs.

Stopp, stopp, stopp. Det där är fullkomligt förvirrat.

1) "En i Sverige" kan bli avlyssnad enligt ovan.

2) Hur vet datorn att det är "terorrist eller annan kriminell" ?!?

Förvisso har FRA redan innan datorkraft som heter duga (för att inte tala om deras senaste tillskott som ligger i världsklass) men kan f-n i mig inte avgöra att det är en kriminell

3) "då avlyssnas samtalet i annat land" Ännu mer skitsnack. FRA ligger på Lovön, strax efter Drottningholms slott.

Dom har t.o.m. en busshållpats döpt efter sig. så här tar du dig dit kommunalt från Studios redaktion

Ta och kamma dig lite, att bara slänga en massa fördomsfulla kommentarer omkring sig, att bara vräka ur sig grundlösa påståenden kors och tvärs och att inte ha argument vinner du ingen diskussion på.... Om du inte besvarar folks svar på dina påståenden, hur förväntar du dig att någon över huvud taget skall lyssna på dig fortsättningsvis?

Ta och kamma dig lite, att bara slänga en massa fördomsfulla kommentarer omkring sig, att bara vräka ur sig grundlösa påståenden kors och tvärs och att inte ha argument vinner du ingen diskussion på.... Om du inte besvarar folks svar på dina påståenden, hur förväntar du dig att någon över huvud taget skall lyssna på dig fortsättningsvis?

Link to comment
Dela på andra sajter

med några fler övergrepp på demokratin, liknande FRA-omröstningen i riksdagen, så ska ni se att vi nog kan få terrorister även här.
Riksdagens omröstning i FRA-frågan var inget övergrepp på demokratin, utan genomfördes helt enligt demokratiska spelregler.

Omröstningen i sig, ja.

Men att de i demokratisk ordning röstar igenom en lag som bryter mot grundlagen och FN-konventionen m.m. är ett övergrepp på demokratin.

Åsså kör vi en ny rond av denna nerver-ending åsiktsmatch — en karusell som gör en så jävla yr att man bara vill spy över skorna.

Vi slår oss alla för bröstet och säger:

- FRA strider mot grundlagen!

- Nej, det gör den inte alls!

Och det roliga är att vi nästan* alltid hänvisar till samma lagtexter/bestämmelser. Med andra ord, hälften av folket tycker att den andra hälften är korkad som inte kan tolka lagen som den första kan och vice versa. Och med nästan* menar jag att någon föredrar FN-konventionen som hänvisning, andra viftar med Europakonventionen — beroende på vilken av konventionerna som är bekvämast i det enskilda fallet.

Oavsett vad man hänvisar till så kan du inte komma ifrån att alla skrifter är överens om att alla är oskyldiga tills motsatsen bevisats. Förutom FRA-lagen och "Patriot act"...

Njaejo... Jag antar det. Även om jag tror jag förstår vad du menar, så kanske du får förklara lite mer.

Jag tänker på situationer som tullar vid färjorna, butiker som ska kolla "medhavd väska", visa leg på bolaget...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...