Pigfeeder (oregistrerad) Postat 26 oktober 2004 Postat 26 oktober 2004 När vill spela min gitarr genom virtuella förstärkare som Amplitube och Guitar Rig, så kommer alltid ljudet några sekunder efter. Jag spelar en ton och två sekunder efter så hör man ljudet ur datorn. Jag vill ju självklart höra ljudet samtidigt som jag spelar en ton. Hur ska jag då göra för att fixa det?
Gurra (oregistrerad) Postat 26 oktober 2004 Postat 26 oktober 2004 Det är latencyn i ljud kortet som du får ställa in, du måste ha ett ganska lågt värde för att det ska låta bra när du lirar genom Guitar Rig. Vad har du för ljud kort?
Lindh Postat 26 oktober 2004 Postat 26 oktober 2004 Latency är alltså fördröjning. Det går att justera och avsätta cpu-kraft för att förbättra detta. Om jag inte misstar mig så finns det tips om detta i tidigare nummer av Studio.
Pigfeeder (oregistrerad) Postat 26 oktober 2004 Postat 26 oktober 2004 Creative SB Live! har jag... Hur ska jag göra för att ställa in latencyn?
Gurra (oregistrerad) Postat 26 oktober 2004 Postat 26 oktober 2004 Känner inte till Creative SB Live kortet, kör själv med Audiophile,men principen är den samma ,man måste ställa in den i kontrollpanelen för ljudkortet.
Pigfeeder (oregistrerad) Postat 26 oktober 2004 Postat 26 oktober 2004 Är latency detsamma som Sample Rate eller är det två helt olika saker?
Gurra (oregistrerad) Postat 26 oktober 2004 Postat 26 oktober 2004 Det är två olika saker. Latency= Buffer Size.
punkrockdude Postat 26 oktober 2004 Postat 26 oktober 2004 Oj oj. Ifall du kör Soundblaster Live! med Creatives drivrutiner så kommer du inte undan fördröjningsproblemet (99% säker). Ladda ner KX Projects eller ASIO4ALL drivrutinerna.
Pigfeeder (oregistrerad) Postat 26 oktober 2004 Postat 26 oktober 2004 (redigerat) Nu har jag installerat KX Project. Men nu har jag fått ett annat problem. När jag inte har på Guitar Rig så hörs ett akustiskt ljud. När jag sen sätter på Guitar Rig hör man både det akustiska och det elekriska ljudet. Jag vill bara ha det elektriska ljudet. Tar jag bort det akustiska, går det elektriska bort. Hur ska jag göra för att bara få det elekriska? Redigerat 26 oktober 2004 av Pigfeeder
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.