Jump to content
Annons

In/Out utslag


Gween

Recommended Posts

Annons
Hur kommer det sig att de ej lyser över huvudtaget när jag ändå får ett ljud både in o ut? har jag något fel inställt?

Var "lyser" det inte nånstans 😛 ?

Link to comment
Dela på andra sajter

På "transport panel" finns det staplar som visar "in/out" de lyser inget alls.

Sen har jag även en anna sak jag har upptäckt! När jag spelar in så pendlar ljudet mellan grönt/gult och ger utslag, sen när jag spelar upp det så är det knappt så att det blir grönt överhuvudtaget, vad handlar det om?

tacksam för support

Link to comment
Dela på andra sajter

På "transport panel" finns det staplar som visar "in/out" de lyser inget alls.

Sen har jag även en anna sak jag har upptäckt! När jag spelar in så pendlar ljudet mellan grönt/gult och ger utslag, sen när jag spelar upp det så är det knappt så att det blir grönt överhuvudtaget, vad handlar det om?

tacksam för support

Vanligare brukar vara att det "lyser" men att det inte "låter"..finns säkert minst 100 trådar om det. Kolla igenom din setup (Inspelningskälla, audio- midi, inställningar på ljudkort/vst connections för in- och utgångar etc etc ) Koppla in- och upp enligt dina manualer och se om du får ordning på det. Funkar det inte ändå så beskriv tågordningen här.

Får du utslag på respektive ljudspår och på din master och är nöjd med hur det låter samt att dina nivåer är tillräckliga, så behöver du inte bry dig om hur det ser ut i Transport.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att du får ljud ut trots att signalgivarna inte lyser i Cubase kan beror på att ljudet inte routas genom Cubase utan vänder redan i hårdvaran.

Har du kollat ljudkortets kontrollpanel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...