frudda Postat 26 maj 2008 Postat 26 maj 2008 (redigerat) Hej Jag är intresserad av att få lite fakta och information gällande hur man kan få det bästa soundet ut ur kompressorn i Cubase. blivit trött på mitt enformiga sound. Och gällande hur mycket jag en drar i rattarna så tycker ja att jag aldrig får ljudet som jag vill! Jag kan börja med att beskriva vilka prylar jag har: EMU 1820 med en APEX 430 microphone. Jag spelar in allt i Cubase SX 3 och jag spelar alltid in med dubbla spår av min vocal. de får de och kännas fylligare, musikstilen jag skriver är hiphop/rap så ja lägger oftast toner på rimmen, det andra spåret. Sen väljer jag kompressorn, min egna preset. Sen förövrig använder jag EQ på båda spåren men de känner ja till bättre. Men det är just den här biten jag skulle vilja ha hjälp med. Om ni vill höra hur mitt sound låter: frudda Tack på förhand hoppas ni har några bra förslag 😏 Redigerat 26 maj 2008 av frudda
Björn Olsberg Postat 28 maj 2008 Postat 28 maj 2008 Justerar rubrik från "COMPRESSOR & VOCAL" och flyttar tråd från avdelningen "Analog inspelning".
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.