Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Okej, jag har två frågor om videon jag har länkat till...

Fråga 1: Är Det någon som vet hur man får till den där kicken som har använder vid ungefär 3:50

(Jag vill helst inte ha ett svar: vrid lite på den och den ratten, jag tänkte mera om det

antingen finns en färdig kick eller någon som vet mer exakt.)

Fråga 2: Är det någon som vet hur man skuggar till piano roll, som han också gör i videon.

Tacksam För Svar... 😏 //Wirrew

Länk Till Video: http://www.youtube.com/watch?v=gRy1_sppVjU

Redigerat av wirrew
Annons
Postat

Fråga 2: Är det någon som vet hur man skuggar till piano roll, som han också gör i videon.

finns en inställning i pianorollen som heter Ghost channel

Den gör att när du använder 2 eller fler instrument samtidigt på samma pattern så ser du de andra som skuggad så att du kan hållar rätt på båda samtidigt trots att de inte är i samma fönster.

Postat

finns en inställning i pianorollen som heter Ghost channel

Den gör att när du använder 2 eller fler instrument samtidigt på samma pattern så ser du de andra som skuggad så att du kan hållar rätt på båda samtidigt trots att de inte är i samma fönster.

Okej tack för svaret jag hittade inställningen.

Är det någon som har svar på min första fråga ?

Får man mindre repons när man är ny medlem 😉 ???.. för det är många som har tittat men inte skrivit...

Postat

Är nästan säker på att den kommer från någon vengeance platta 🙂

Darteis (oregistrerad)
Postat

Ett sätt att få skuggning på kicken är att lägga till ett reverb på kickens mixerkanal. I vilken du applicerar predelay, mycket diffusion samt väldigt snabb decay. Hoppas det kan hjälpa något. Du kan även leka med Reverse effekten i d-blue glitch vilken är en gratis VST plugg. Satt och testade lite nyss fick fram någorlunda resultat, men man måste vara beredd att pilla rätt mycket om man vill mecka fram det själv från scratch.

Postat
Ett sätt att få skuggning på kicken är att lägga till ett reverb på kickens mixerkanal. I vilken du applicerar predelay, mycket diffusion samt väldigt snabb decay. Hoppas det kan hjälpa något. Du kan även leka med Reverse effekten i d-blue glitch vilken är en gratis VST plugg. Satt och testade lite nyss fick fram någorlunda resultat, men man måste vara beredd att pilla rätt mycket om man vill mecka fram det själv från scratch.

Du har nog missuppfattat min fråga...

Postat

svar på fråga ett.

finns en hel del soundpacks därute någonstanns

Clubsounds cd1 har en del fina feta kickar

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.