Jump to content
Annons

Någon vänlig själv som vill ta en titt på min mix?

illerrre

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Just nu mixar jag alla mina låtar exakt likadant och jag gör egentligen ingenting... Hade gärna velat att någon tog en titt på en av mina mixar.

Undrar bara först hur jag gör för att lägga upp mixen? Vad är det som ska läggas upp? Alla wav filerna? wov filerna?

Redigerat av illerrre
Dela på andra sajter

Annons
Var tvungen att lägga upp den på rapidshare då mitt soundclick vip har gått ut. Hoppas det inte gör något.

Eller så lägger du upp den här så kan även dom utan Rapidshare lyssna.

Var är "här"? På rapidshare laddar du bara ner låten ju.

Dela på andra sajter

Var är "här"?

På Forumet.

Låtkritik

Jag har inte gjort beatet, nej.
Hade gärna velat att någon tog en titt på en av mina mixar.

Om du INTE gjort låten eller mixat den varför ska vi lyssna på din mix ? Verkar ju helt meningslöst ? 😄

Huh? Jag har gjort accapellan, men inte beatet.... Finns inte många rappare som gör sina beats själva.

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Huh? Jag har gjort accapellan, men inte beatet.... Finns inte många rappare som gör sina beats själva.

Frågan kvarstår , Om du inte mixat låten varför ska vi ge kritik på mixen då du inte kan göra något åt det.

Ska vi lyssna och se om din volym på rappen ligger rätt ? ? ?

Men för att ge kritik då :

Pianot ligger för högt , Finns ingen bas i låten eller så e den för lågt mixad.

Och sången ligger för långt borta , känns inte som rappen ligger i samma rum som resten av produktionen , M.a.o byt reverb eller ta bort det helt och hållet och i refrängen hör man inte vad som sägs p.g.a att den är dränkt i reverb.

Och låten faller snarare än lyfter i refrängen vilket drar ned helhetsintrycket av låten och gör den inte så spännande.

Och det finns massor av rappare som gör sina egna beats.

Redigerat av Piccazzo
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Frågan kvarstår , Om du inte mixat låten varför ska vi ge kritik på mixen då du inte kan göra något åt det.

Ska vi lyssna och se om din volym på rappen ligger rätt ? ? ?

Men för att ge kritik då :

Pianot ligger för högt , Finns ingen bas i låten eller så e den för lågt mixad.

Och sången ligger för långt borta , känns inte som rappen ligger i samma rum som resten av produktionen , M.a.o byt reverb eller ta bort det helt och hållet och i refrängen hör man inte vad som sägs p.g.a att den är dränkt i reverb.

Och låten faller snarare än lyfter i refrängen vilket drar ned helhetsintrycket av låten och gör den inte så spännande.

Och det finns massor av rappare som gör sina egna beats.

Jag har ju mixat vokalerna?? Beatet skiter jag i då jag inte kan göra något åt det. Jag är inte eminem. Jag har inte en fet producent vid min sida.

Refräng har jag ingen förutom "there's" och "but death" antar att det är det du menar med reverben? Men vad menar du med dränkt i reverb? Har bara en reverb på.

De flesta rapparna gör inte sin egna beats.

Redigerat av illerrre
Dela på andra sajter

Tror jag ändrade till det bättre nu: http://rapidshare.de/files/39526027/No_way_out.mp3.html

Det enda jag har på nu är kompressor, EQ och de-esser. Finns det något mer jag kan göra för att få det att låta bättre?

rappa bättre

Så den är imba mixad nu menar du? lol...

tyvärr vet jag inte vad imba betyder

men du kan ju inte påverka nåt annat än det du själv gör - å musiken gör du ju inte ett jota av

återstår alltså rappen

det rappen behöver mest är att bli bättre

sen har du ett moment 22 när du frågar så här:

Just nu mixar jag alla mina låtar exakt likadant och jag gör egentligen ingenting...

och samtidigt använder en färdig bakgrund

grejen är ju att du inte mixar dina låtar alls

du lägger lite vox på bakgrund

karaoke ungefär

vad vill du ändra?

vad är inte bra?

Dela på andra sajter

Tror jag ändrade till det bättre nu: http://rapidshare.de/files/39526027/No_way_out.mp3.html

Det enda jag har på nu är kompressor, EQ och de-esser. Finns det något mer jag kan göra för att få det att låta bättre?

rappa bättre

Så den är imba mixad nu menar du? lol...

tyvärr vet jag inte vad imba betyder

men du kan ju inte påverka nåt annat än det du själv gör - å musiken gör du ju inte ett jota av

återstår alltså rappen

det rappen behöver mest är att bli bättre

sen har du ett moment 22 när du frågar så här:

Just nu mixar jag alla mina låtar exakt likadant och jag gör egentligen ingenting...

och samtidigt använder en färdig bakgrund

grejen är ju att du inte mixar dina låtar alls

du lägger lite vox på bakgrund

karaoke ungefär

vad vill du ändra?

vad är inte bra?

Så man kan inte göra något åt, i mitt tycke, den dåliga kvaliten på rappen?

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Så man kan inte göra något åt, i mitt tycke, den dåliga kvaliten på rappen?

jo

man kan lära sig rappa bättre

vad tycker du är dåligt med den?

Det har ju inget med kvaliten att göra... Jag vet inte riktigt vad jag inte gillar med den. Typ det brusar för mycket...

Men du menar alltså att den är så bra mixad som den kan bli?

Redigerat av illerrre
Dela på andra sajter

Det har ju inget med kvaliten att göra... Jag vet inte riktigt vad jag inte gillar med den. Typ det brusar för mycket...

tror det minsann råder en viss förbistring i diskursen här

vadå "typ" det brusar?

antingen tycker du väl det brusar eller inte?

skulle det inte ha med kvaliteten att göra?

kan du inte lägga upp filen nån annanstans, jag orkar inte sitta å vänta över en minut på att det ska börja ladda ner?

Dela på andra sajter

tror det minsann råder en viss förbistring i diskursen här

vadå "typ" det brusar?

antingen tycker du väl det brusar eller inte?

skulle det inte ha med kvaliteten att göra?

kan du inte lägga upp filen nån annanstans, jag orkar inte sitta å vänta över en minut på att det ska börja ladda ner?

Vet du någon sida? I don't.

Dela på andra sajter

Jahopp dom stängde 15.00 så det får bli speedyshare.... sigh.

Alltså bruset jag snackar om hör man då jag reccat, men inte spelat in något. Säg att jag ska börja rappa på 1.30 då börjar jag recca på kanske 1.25 och det är mellan dom 5 sekunderna det brusar som fan.. På denna låten hör man det på 00.22.

http://www.speedyshare.com/509392210.html

Dela på andra sajter

Säg att jag ska börja rappa på 1.30 då börjar jag recca på kanske 1.25 och det är mellan dom 5 sekunderna det brusar som fan..

Klipp bort det då eller Fada in spåret.

Saken är ju att bruset ligger där även när jag rappar över det, det hörs inte lika tydligt bara, men det hade ju definitivt låtit bättre om jag kunnat få bort bruset helt?

Dela på andra sajter

Brus och o-gatead inspelning i all ära.. det jag tänkte på direkt var att det saknas en påse attityd här..

Det låter nästan som om du tänker på att inspelningen kommer bli dålig redan under inspelning, vilket ger ett tevtydigt intryck.

Sen att nivån på viktiga bitar inte ligger rätt bidrar också till att intrycket blir lite si och så..

Gör du inte beatet själv blir det ju typ omöjligt att fixa attityd där... speciellt om nivåerna är fel från början.

Fixa andra beats kanske?

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.