Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Har skaffat Sonar 7 och visst är det ett trevligt program. Mindre trevligt är att den vertikala linjen i Track view som visar var man är i tiden sedan någon vecka inte följer med i uppspelningen, utan blir kvar antingen där man lägger playbackstarten eller så stannar den bara någon sekund efter det. Själva ljuduppspelningen funkar däremot som den ska. Markeringen av högstavolymen på varje ljudspår funkar också, så de uppdateras när uppspelningen når en ny peak på ett visst spår.

Har någon varit med om detta, eller har någon en aning om var felet kan ligga? Är det en bugg eller bara något jag inte fattar...

Ett annat problem som jag anar hänger ihop med det är att volymenvelopes inte följs heller, så utfadningar och nivåskiften jag gjort med envelopes justeras inte vid uppspelningen.

/M

Annons
Postat

Jag känner inte igen problemet med tidslinjen annat än att det finns en finess som ska spara CPU-kraft genom att grafiken "hoppar" i tidslinjen - stängs av/slås på via Pause/break-knappen tror jag ( inte vid DAW:en nu, så jag kan inte kolla ).

Envelope-problemen tror jag fixades i en av uppdateringarna.

Om du redan har dessa installerade återstår nyinstallation, alternativt ligger felet utanför Sonar - drivrutiner, andra störande program etc.

Hoppas du löser det, så du kan koncentrera dig på musik istället för felsökning.

Per

Postat

Tidslinjen: Kolla så att inte Scroll Lock är på. (Det är alltså en "global" knapp på tangentbordet, och inte nåt inne i Sonar.)

För mig verkar det som att nån hyfsat vanlig knappkombination sätter på Scroll lock automagiskt i Sonar, vilket är ganska så irriterande.

Postat

Prexis den jag menade android.

• 2 veckor senare...
Postat
Tidslinjen: Kolla så att inte Scroll Lock är på. (Det är alltså en "global" knapp på tangentbordet, och inte nåt inne i Sonar.)

För mig verkar det som att nån hyfsat vanlig knappkombination sätter på Scroll lock automagiskt i Sonar, vilket är ganska så irriterande.

Hej,

Tack för tipset, men det var mer problem än så. Linjen slutade helt att följa med uppspelningen, och stannade kvar strax efter där uppspelningen satte igång, trots att ljudet spelades upp som det skulle. Det var en bugg som jag efter många försök hit och dit löste genom att ladda ner de senaste drivrutinerna från EMU:s hemsida. Nog för att jag borde gjort det från början men jag hade för mig jag redan gjort det... Hur som helst, nu är jag glad som en hel lärkfamilj för att det funkar igen. TJOHOOO!!! 😲

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.