Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

För det första så är Epiphonen inte lika snygg som Blackhearten så den går bort 😉

Följ hjärtat, vettja. Vilken förstärkare säger "PLUGGA IN OCH HÖJ VOLYMEN"? Vilken får ditt hjärta att börja bulta lite extra?

Mathias

Annons
Postat

haha.

mitt (svarta) hjärta säger Blackheart så det blir väl den. Är ju bara skicka tillbaka den om man inte är nöjd med den. Iaf om man beställer från Thomann...

Postat

Säger hjärtat Blackheart så köper du Blackheart. Så, sluta skriv här och löp till affären och köp, action speaks louder than words, plugga in och börja spela 😮

När du har spelat så säg vad du tycker här, hehe.

• 4 månader senare...
Postat

något förstärkarköp har inte blivit av. det kom annat i vägen. Men nu blev jag sugen på VOX ad50vt. Iom att det finns Power Level Control på den så borde det väl funka att spela hemma med den? För jag tänkte att om man nån gång i framtiden tänker spela i band, så lär ju ad50vt funka bra. Ist för att man köper en 15 W, och kanske bli i behov av mer ljud.

Postat

Med digitalförstärkare spelar nog inte sådana där "power level control" så stor roll, dom låter säkert bra ändå, även på låga volymer.

En variant, om du diggar hur valvetronix-förstärkarna låter, är ju att köpa en Tonelab SE eller LE. När du är hemma så kopplar du in dig i stereon (glöm inte att slå på högtalarsimuleringen bara!! och var försiktig med utnivån från pedalbordet). Om du ska börja repa med ett band så kan du om det finns PA i replokalen koppla in pedalbordet där. Alternativt skaffar du då, först då när du behöver det, någon billigare combo-förstärkare med bra volym, effekt-loop och bra rent ljud, och har den stående i replokalen. Och kopplar in pedalbordet i effektloopen på den. Mycket flexibelt.

Postat

Har en AD50VT och den går bra att spela med hemma, och även på mindre gig, går att få ett bra AC/DC sound i den tycker jag iallall, och de är rätt bra tryck i den 🤪

Och går att få in väldigt många olika ljud i den, har även ett 12AX7 rör i försteget, så den har en riktigt skön rör känsla.

En nackdel med förstärkaren är att det bara finns 2 kanaler att spara sina sound på.

Hur som helst, en bra förstärkare jag rekomenderar till dig om du spelar mycket AD/DC

Vox ska ochså släppa en ny serie, VT heter den, de kanske kan va nåt?

http://www.voxamps.com/us/valvetronix/vt-series/

Nya VT serien kommer att ha 8 kanaler som man kan spara sina ljud på 🙂

Postat

Av ren nyfikenhet... går det bra att köra med en 120 w digital förstärkare i sitt rum? Kanske är lite overkill 🙂

Som du sa så kanske power level controls inte spelare så stor roll med digitala förstärkare, men 120 watt känns ganska mycket.

Postat
Av ren nyfikenhet... går det bra att köra med en 120 w digital förstärkare i sitt rum? Kanske är lite overkill 😏

Som du sa så kanske power level controls inte spelare så stor roll med digitala förstärkare, men 120 watt känns ganska mycket.

Jag tror at den där både har power level controls och, som jj säger, så spelar det nog inte så himla stor roll när det är digitalt.

Postat

AD120VT:n har fyra lägen på slutsteget. 2*1, 2*15, 2*30 och 2*60 W. Själv inbillar jag mig att den låter något bättre på sovrumsvolym om man kör med en del volym på 2*1 W läget hellre än lägre volym på något av de andra. Men det kanske bara är själva känslan att få vrida upp volymkontrollen... 😆 Men om man tänker på hur förstärkaren är konstruerad så borde det egentligen inte spela någon roll.

• 2 veckor senare...
mrcarlsson (oregistrerad)
Postat

jag diggar den nya rörförstärkaren Super Champ från Fender, som du sen kan köpa en större låda till som den driver lätt o låter fan så bra.

sjukt många fina färdiginstälda ljudbilder o massa effekter.

tror i o för sig den ligger på 3500 men du får nog Vibro Champ för 2900 eller nått? den är bara några watt mindre.

• 3 veckor senare...
Postat (redigerat)

Om man köper en Marshall MG100HDFX topp... Vilka lådor är det som gäller då? Funkar det med 1*10, eller 2*10, 2*12? eller måste man ha en 4*12?

Redigerat av Riffraff

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.