Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Jag har inköpt cubase studio 4. Har använt sx2 under en tid - har mycket pluggar och samplingsbibliotek de som jag tänker på i första hand är de köpta tex IK multimedia sampletank + Miroslav philharmonic och guitar rig 3 och Ez drummer mfl. Har stora problem med ljudet verkar vara IRQ problem!! Nu måste jag installera om XP. den ligger på C hårddisken. samplingsbibioteken ligger på D: disken .

Alltså måste jag installera om Windows Xp och Cubase + Programmen . Måste jag formatera D: disken också eller tror ni samplingarna kan ligga kvar och användas av programmen igen.

Är det någon som vet?

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat
Hej! Jag har inköpt cubase studio 4. Har använt sx2 under en tid - har mycket pluggar och samplingsbibliotek de som jag tänker på i första hand är de köpta tex IK multimedia sampletank + Miroslav philharmonic och guitar rig 3 och Ez drummer mfl. Har stora problem med ljudet verkar vara IRQ problem!! Nu måste jag installera om XP. den ligger på C hårddisken. samplingsbibioteken ligger på D: disken .

Alltså måste jag installera om Windows Xp och Cubase + Programmen . Måste jag formatera D: disken också eller tror ni samplingarna kan ligga kvar och användas av programmen igen.

Är det någon som vet?

IRQ problem går lösa utan att installera om. Har du kollat vad som orsakar konflikterna?

Postat

Är det någon som vet?

IRQ problem går lösa utan att installera om. Har du kollat vad som orsakar konflikterna?

Har kollat IRQ i enhetshanteraren. allt verkar ok. Problemenhetr finns men går ej att uppdatera drivrutiner och jag tror jag rört till det i bios. Har dock kollat med externt ljudkort Guitarrig 2 samma problem där. kanster och instabilitet. Känns som sista utvägen för mig.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.