Impey Postat 25 oktober 2004 Postat 25 oktober 2004 Jag har spelat in en loop som ska vara i ett beat med min gitarr. men det är så att den ska gå runt på fyra bars men de e inspelad i 5 för att jag vill a efterklangen på sista ackordet in på första. men när jag lägger de över varandra så är det allt någon av dom som slås ut och blir tyst. hur kan jag göra för att det inte ska bli så här?
Egghuvud Postat 25 oktober 2004 Postat 25 oktober 2004 Du får lägga dem på två kanaler och låta dem överlappa varandra. Se bara till att inställningarna är lika på båda kanalerna. 😄
Impey Postat 25 oktober 2004 Trådstartare Postat 25 oktober 2004 Du får lägga dem på två kanaler och låta dem överlappa varandra. Se bara till att inställningarna är lika på båda kanalerna. 🙂 det finnns alltså inte något annat sätt? för det e så jag gjort 😄
Egghuvud Postat 25 oktober 2004 Postat 25 oktober 2004 (redigerat) Jag kanske inte fattar frågan riktigt. Menar du att de slås ut även om de ligger på olika kanaler? oh förresten är det en audio eller midiloop? Redigerat 25 oktober 2004 av Egghuvud
Impey Postat 25 oktober 2004 Trådstartare Postat 25 oktober 2004 Jag kanske inte fattar frågan riktigt. Menar du att de slås ut även om de ligger på olika kanaler? oh förresten är det en audio eller midiloop? audio. men du fattade rätt. Jag har gjort så nu eftersom det andra inte funkade me jag tycker det känns jobbigt och onödigt, det blir så många spår. men jag har väl inget val..
Mr Keys Postat 25 oktober 2004 Postat 25 oktober 2004 (redigerat) Som sagt, två olika kanaler! Kolla så att det verkligen har blivit två olika kanaler, får då kan jag lova att det funkar. Man kan bli lite lurad av att man kan ha flera olika "tracks", fast som egentligen är samma kanal....och då blir man ju inte av med problemet....(det går i alla fall i Logic, och borde ju gå i Cubase också) Red: oki, ser nu att frågan redan är löst....men men.... 😛 Redigerat 25 oktober 2004 av Mr Keys
Lasse Mongo (oregistrerad) Postat 25 oktober 2004 Postat 25 oktober 2004 Det är för att du svär 😛 Närå men lägg den andra på ett nytt spår där du vill att den ska börja om det går i det programmet, har ej använt det men så skulle jag gjort i Cubase. Botten upp
bonzo Postat 25 oktober 2004 Postat 25 oktober 2004 Eller så lägger du dem efter varandra i samma spår och labbar med crossfade för att mixa ihop dem.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.