Jump to content
Annons

Boss GT-10


dannepop (oregistrerad)

Recommended Posts

dannepop (oregistrerad)

Finns den i handeln än?

När man söker på nätet låter det som att den finns för leverans man den finns inte i de musikaffärer jag varit i!

Är det någon som använder den?

Danne/

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Finns den i handeln än?

När man söker på nätet låter det som att den finns för leverans man den finns inte i de musikaffärer jag varit i!

Är det någon som använder den?

Danne/

Får väl svara som arbetar i musikaffär.

Det kom en leverans för 3 veckor sen med en enhet til varje butik för att kunna dema pedalen.

Nu i dagarna (idag eller imorrn) får vi in ett par stycken och nästa leverans förväntas dyka upp i Juni så man bör hänga på låset imorrn om man vill vara säker på att få en.

Förövrigt ska jag köpa en av dom vi får in eftersom jag blivit helt kär i GT-10:an, bäst på marknaden just nu helt klart!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
dannepop (oregistrerad)

Ja nu har jag varit och inhandlat en GT10.

Den låter fantastiskt bra!

Loopfunktionen och tap-delayen är tillsammans

med usb:n bara det värt uppgraderingen.

Sen det fina ljudet ovanpå det!

De har lagt en hel del på användarvänligheten

denna gång och det känns bara skönt när livet blir enklare.

Danne/

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var ingen rolig tråd att läsa. Köpte GT-8:an för drygt ett år sen och kände mig helnöjd... Men går det att få "samma produkt" att låta ännu bättre så är ju det en klart jobbig tanke.

Ni som har den, kan ni svara på följande fråga; En av de stora anledningarna till att jag valde just GT-8:an var den programmerbara harmonizern. Tycker den funkar ok, men för att det skulle bli riktigt bra tror jag att man skulle behöva splitta signalen på något sätt, så att man verkligen simulerar att det är två förstärkare som jobbar med varsin stämma. Har ju läst att GT-10:an har stöd för två effekt-kedjor. Kan man programmera så att man splittar gitarr-signalen direkt efter ingången, och sen lägger harmonizer på en "sidan" och opåverkad på andra, låter dom gå genom varsin förstärkare och sen slår ihop dem igen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var ingen rolig tråd att läsa. Köpte GT-8:an för drygt ett år sen och kände mig helnöjd... Men går det att få "samma produkt" att låta ännu bättre så är ju det en klart jobbig tanke.

Ni som har den, kan ni svara på följande fråga; En av de stora anledningarna till att jag valde just GT-8:an var den programmerbara harmonizern. Tycker den funkar ok, men för att det skulle bli riktigt bra tror jag att man skulle behöva splitta signalen på något sätt, så att man verkligen simulerar att det är två förstärkare som jobbar med varsin stämma. Har ju läst att GT-10:an har stöd för två effekt-kedjor. Kan man programmera så att man splittar gitarr-signalen direkt efter ingången, och sen lägger harmonizer på en "sidan" och opåverkad på andra, låter dom gå genom varsin förstärkare och sen slår ihop dem igen?

Har bara stått och knappat på en och häpnats över överskådligheten bl a. Det du eftersöker verkar ju vara en realitet det med..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Beställde hem GT-10an idag från Musikbörsen i Täby. Provspelade på den en stund och även om det endast var 15min så blev jag övertygad direkt. Ska utforska processorn rejält när jag får hem den. Är även riktigt sugen på att prova på loop-funktionen som jag inte hann med.

Postar mina intryck imorgon, om jag får hem den då dvs.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Beställde hem GT-10an idag från Musikbörsen i Täby. Provspelade på den en stund och även om det endast var 15min så blev jag övertygad direkt. Ska utforska processorn rejält när jag får hem den. Är även riktigt sugen på att prova på loop-funktionen som jag inte hann med.

Postar mina intryck imorgon, om jag får hem den då dvs.

Jaha, hur var den då?

Tänkte köpa den slutet på månaden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hör gärna också lite intryck från denna. Har någon testat usb-inspelning och de tyngre distar? Hur funkar den i livesituationer, direkt in i en rörtopp + 4*12 t.ex.?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hör gärna också lite intryck från denna. Har någon testat usb-inspelning och de tyngre distar? Hur funkar den i livesituationer, direkt in i en rörtopp + 4*12 t.ex.?

Har hört vissa jämförelser/mp3or på line 6 forumet, GT-10 låter fortfarande betydligt mer linat och vassare än X3, podden låter mer som en mickad stärkare. Men hur som helst du kan få riktigt bra ljud om du använder mycket effekter i ditt gitarrljud som chourus, reverb, delay, i detta avseende äger GT-10 Podden totalt...När det gäller ett rent ljud utan dist, kan du nog få liknande resultat vad jag har hört...

Även då GT-10 har mick/högtalar simulering så är ju detta inte Boss starka sida...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...