ake Postat 10 juni 2008 Dela Postat 10 juni 2008 Mycket är ju nämnt. Izotope trash är en mångsidig distplugg. Voxengo elephant är en limiter som t o m fått beröm av Bob Katz. Åke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anders F Postat 10 juni 2008 Dela Postat 10 juni 2008 Rättelse - förutom all hårdvara han sitter i, men nån vst synth lär han ju pilla i!!! "Sitter i hårdvaran?" Stolen då? Tvivlar på att Deadmau5 skiljer sig så mycket från de flesta andra dansproducenter, det är nog 100% mjukvara där också. Om han jobbar i ProTools är han inte bara en överskattad tjatmoster, utan dessutom en korkad överskattad tjatmoster eftersom ProTools midihantering är skräddarsydd för att lägga växelbas till dansbandsmusik och egentligen inte duger till något annat. Jag måste nog testa logic och se vad den store skillnaden i midihanteringen ligger då folk påstår detta ofta, och jag har aldrig kännt mig begränsad i PT midihantering. Vad skiljer i midihanteringen? Vad kan man göra i andra DAW:s som inte PT kan i sin midihantering, bara intressant ifall man någon dag skulle investera i ett till DAW att köra vid sidan om. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
base10 Postat 17 juni 2008 Dela Postat 17 juni 2008 Favorit.... gillar ju sytrus så Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
isakzmachine Postat 19 juni 2008 Dela Postat 19 juni 2008 Wasp XT, TS404 och 303osc. Sen tweaka ljudet med kjaerehus audio gratispluggar... som reverb, delay osv... man har full kontroll sà att seja. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mietek Postat 19 juni 2008 Dela Postat 19 juni 2008 UAD-1 Sonnox - Paketet URS - Classic serien Waves SSL4000 Vintagewarmer 2 Timeworks CompressorX PSP Mixpack Allt man behöver. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Darteis (oregistrerad) Postat 26 juni 2008 Dela Postat 26 juni 2008 ...TS404... Den är helt underbart bra tycker jag! Behöver man något som låter som en TB-303 i sin låt för det där härliga korrosiva soundet är det ju ett givet val! För övrigt har jag upptäckt glädjen med FPC och sen är ju KarmaFX Plugin-pack ett givet val för mig när det kommer till reverb, delay och 31 bands EQn som har low, mid, high och full kan man ju kaskad koppla i mixern och få en fet 93 bands EQ! Sist men inte minst, Camel Crusher för disten! Helt sjukt bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Feeltz Postat 27 juni 2008 Dela Postat 27 juni 2008 Finns 3 Synthar som totalt äger z3ta+ FM8 Sytrus sedan Wavelabs 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KaptenKresh Postat 27 juni 2008 Dela Postat 27 juni 2008 Arturia Minimoog V - YEAH Spectrasonic Trilogy Lexicon Pantheon reverb. Tack för mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 27 juni 2008 Dela Postat 27 juni 2008 Snubblade över FLUX, som verkar ha fått goda omdömen här och där. Är det någon som har testat deras pluggar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1337sweden Postat 14 juli 2008 Dela Postat 14 juli 2008 1. z3ta+ så länge datorn pallar xD 2. nexus + Dance vol.1 exp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dominion Postat 14 juli 2008 Dela Postat 14 juli 2008 Synth jag köpt som jag är mest nöjd med: M42 Nebula av Algomusic Låter fantastiskt och är överaskande mångsidig. På önskelistan: z3ta+ Har bara hört gott om den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spaceman Postat 14 juli 2008 Dela Postat 14 juli 2008 Sampletron från IK Multiemedia har jag blivit kär i... 😆 Lyssna här så får ni höra: http://www.ikmultimedia.com/sampletron/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 14 juli 2008 Dela Postat 14 juli 2008 Vintage Warmer 2. Göttast alltialloverktyg i stan!!! Samma här! Här med, den används frekvent... brukar även köra med Izotope Ozone 3 (tror jag det är) som masterplugg. Men VV2 kan ta den biten också eller i alla fall en bit av den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BozoB Postat 14 juli 2008 Dela Postat 14 juli 2008 (redigerat) Dessa är de jag använder mest * Waves SSL 4000 (kanalstripp och kompressor att dö för) * URS Classic Console Strip Pro (Ska du ha en kanalstripp, ska du ha denna) * Oxford pluggpaket kompressor, limiter, eq, reverb, inflator och transmod Och såklart, om du har råd ska du helt klart skaffa UAD-1 kort med massa fina pluggar. Så du har råd med Oxford, Waves och URS men inte Universal Audio som är klart billigare(med inbyggd processorkraft på köpet)? Hehe.... Favorit: Native Instruments Guitar Rig 3 trots att jag inte spelar gitarr.. & PSP Nitro! Redigerat 14 juli 2008 av BozoB Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
creel (oregistrerad) Postat 14 juli 2008 Dela Postat 14 juli 2008 Voxengo GlissEQ BBE D82 Sonic Maximizer WaveMachine Labs Drumagog Platinum Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DieHard (oregistrerad) Postat 14 juli 2008 Dela Postat 14 juli 2008 UAD BBE D82 Sonic Maximizer Vintage Warmer Air EQ. Är jag den ende som insett hur bra den är och använder den? Gillar den mycket bättre än UAD:s Cambridge. Suverän på trummorna. 😆 Å favvosynten är Absynth. Perfekt när jag gör ambient. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Taner Postat 14 juli 2008 Dela Postat 14 juli 2008 (redigerat) Wow!, provade precis PhatBuzzFree & BBE D82 Sonic Maximizer. Fyfan vad härligt det låter ! PhatBuzzFree är perfekt för Hip-Hop och Electro musik! Redigerat 14 juli 2008 av Taner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jon Rinneby Postat 14 juli 2008 Dela Postat 14 juli 2008 (redigerat) UADBBE D82 Sonic Maximizer Vintage Warmer Air EQ. Är jag den ende som insett hur bra den är och använder den? Gillar den mycket bättre än UAD:s Cambridge. Suverän på trummorna. 😆 Å favvosynten är Absynth. Perfekt när jag gör ambient. BBE är nice, om man använder den med måtta. Lätt att skruva lite för mycket 😮. Men den funkar på såväl hela mixar som enskilda instrument. Det är en trevlig liten historia. Men jag ser den mer som ett räddningsverktyg än ett måste i en mixsitudion. Redigerat 14 juli 2008 av Yllet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DieHard (oregistrerad) Postat 15 juli 2008 Dela Postat 15 juli 2008 UADBBE D82 Sonic Maximizer Vintage Warmer Air EQ. Är jag den ende som insett hur bra den är och använder den? Gillar den mycket bättre än UAD:s Cambridge. Suverän på trummorna. 😮 Å favvosynten är Absynth. Perfekt när jag gör ambient. BBE är nice, om man använder den med måtta. Lätt att skruva lite för mycket 🙂. Men den funkar på såväl hela mixar som enskilda instrument. Det är en trevlig liten historia. Men jag ser den mer som ett räddningsverktyg än ett måste i en mixsitudion. Instämmer helt 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrika Postat 15 juli 2008 Dela Postat 15 juli 2008 (redigerat) Snubblade över FLUX, som verkar ha fått goda omdömen här och där. Är det någon som har testat deras pluggar? Fruktansvärt bra. Men för dyra. Så de enda Flux jag har själv är deras gratispluggar. Min favoritplug är Elemental Audio Firium, ett eq-verktyg. Den finns inte längre men konstruktören Roger Nichols har gjort en efterföljare i eget namn som blivit tokdyr och kräver dongle som kostar extra och tar upp ännu en USB-plats. Redigerat 15 juli 2008 av Fredrika Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrika Postat 15 juli 2008 Dela Postat 15 juli 2008 Snubblade över FLUX, som verkar ha fått goda omdömen här och där. Är det någon som har testat deras pluggar? Fruktansvärt bra. Men för dyra. Så de enda Flux jag har själv är deras gratispluggar. Förresten hittade jag det här på apoteket: Vad sysslar den där firman Fluxfluor med, egentligen? Kolla typsnittet också! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DieHard (oregistrerad) Postat 15 juli 2008 Dela Postat 15 juli 2008 Snubblade över FLUX, som verkar ha fått goda omdömen här och där. Är det någon som har testat deras pluggar? Fruktansvärt bra. Men för dyra. Så de enda Flux jag har själv är deras gratispluggar. Min favoritplug är Elemental Audio Firium, ett eq-verktyg. Den finns inte längre men konstruktören Roger Nichols har gjort en efterföljare i eget namn som blivit tokdyr och kräver dongle som kostar extra och tar upp ännu en USB-plats. Ja när jag köpte Firium så fick man med Eqium allt som allt för ca 1200. Idag ska Nichols ha i stort sett 1500 för en av dem. Dubbelt så dyrt. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Darteis (oregistrerad) Postat 18 juli 2008 Dela Postat 18 juli 2008 Satt och letade efter en de-esser till en av mina låtar efterssom jag hade ett röst sample där s-ljuden var så vassa och hittade denna underbara VST deesser, samt två andra plugins men de har jag inte hunnit prova. http://digitalfishphones.com/main.php?item=2&subItem=5 Måste säga att deessern gjorde enormt mycket skillnad, på ett bra sätt då. 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peter Roos Postat 18 juli 2008 Dela Postat 18 juli 2008 UAD 😄 Håller me - UAD-1:an. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
electrovarberg Postat 19 juli 2008 Dela Postat 19 juli 2008 v-station - the one and only lead dsp discovery - the one and only offlead z3ta+ - the basshunter lead nly 😉 det är mina.. Men kör och älskar v-station och dsp discovery mest Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bettygoesagogo Postat 20 juli 2008 Dela Postat 20 juli 2008 ...bryter mjukvarusyntmönstret med lite favoriter från samplervärlden: RA Battery Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1337sweden Postat 20 juli 2008 Dela Postat 20 juli 2008 (redigerat) Om ja tillägger så ligger nog Virus TI högst på min lista, dock har ja inte råd med nån Redigerat 21 juli 2008 av 1337sweden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 21 juli 2008 Dela Postat 21 juli 2008 ...och nu har den läckra Sylenth1 blivit uppdaterad. Gratis uppdatering för de som har köpt den tidigare, så det är ju inte fel. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Noswas Postat 21 juli 2008 Dela Postat 21 juli 2008 1 3x Osc - Enkel och man kan i princip göra allting. (standard i FL <3) 2 rgc:audio z3ta+ - Skön VST och skapa Leads i. 3 reFX Vanguard - Tycker jag funkar bra och skapa ARP och GATs i, även sköna leads. 4 Fm8 - Lättmanövrerad och har det mesta. 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.