Jump to content
Annons

Recommended Posts

joeljungell (oregistrerad)
Postat

SĂ„ som topicen lyder! Lista era favorit VST Pluggar!

Jag fÄr nÀmligen en liten summa pengar snarast och tÀnkte uppgradera lite i ljudarkivet, och skriv era favoriter, INTE prisvÀnligast!

Jag mÄste sÀga att en utav mina stora favoriter Àr Massive!

SÄ lÄt tipsen flöda!

Annons
raso (oregistrerad)
Postat

Albino och ja, amplitube Ă€r ju en vstplugg men det var nog inte sĂ„nt du sökte 😄

Postat

omöjligt att bara vÀlja en...

akoustik piano

z3ta

korg legacy (sÄ bra lÀt aldrig min gamla korg M1)

obsession, har nÄgra Är pÄ nacken, men ack sÄ slickt...

Postat

Sonalksis kompressorer och eq (skitbra!!!!!)

PSP Audioware eq, vw, delay etc... (mycket bra och dessutom extremt prisvÀrda)

Celemony Melodyne (bra vertyg som visserligen inte anvÀnds mycket, men de gÄnger det behövs, Àr det en livrÀddare)

Knufinke SIR2 (bÀsta reverbet)

EWQLSO Gold (kalasbra orkesterbibliotek)

Scarbee J-Slap'n fingered, VKC, Imperial Drums (Scarbee gör helt suverÀna samplingsbibliotek, sÄ man kan inget annat Àn gilla dem)

Virtual Guitarist2, Groove Agent3 (skitbra hjÀlpmedel medan man komponerar - och i vissa fall tillrÀckligt bra för att finnas kvar i slutmixen)

Lennar Sylenth1 (bra och prisvÀrt synt)

Hypersonic2, Sampletank2 (bra "smör-och-bröd"-moduler)

Ja - lite att fundera över blev det kanske... đŸ˜Č

Postat

MĂ„ste det vara just vst-formatet....nĂ€, tĂ€nkte vĂ€ll det, finns ju wrappers đŸ˜Č

Jag kan sÀga att jag nu testat demo av MDW Hi-Res Parametric EQ och har blivit förÀlskad, detta blir ett köp för min del iaf nÀr pengarna kan hamna dÀr! Helt underbar!!!

Postat

Sonalksis TBKserie.. grymma saker som hÀnder dÀr!

Postat (redigerat)

TvÄ gÄnger dagens sanning!

Nu var det ju precis det trÄden INTE skulle handla om, men jag tycker verkligen att man fÄr vÀldans mycket för pengarna med dom flesta PSP pluggar.

Tycker ocksÄ att sonalksis kÀnns grymt mycket kvalitet att jobba med. Har inte riktigt kÀnnt mig bekvÀm med deras EQ (har en tendens att "frÀsa" lite i lÄg diskant), men Multibandskompressorn Àr riktigt riktigt bra (om du har stÄlar), och Gaten - SV-719 Àr ju utan tvekan bÀst pÄ banan. Kolla Àven in deras TBK, om du vill ha lite mer "kreativa" effekter. Riktigt roliga!

-------------

MĂ„ste ju tillĂ€gga, nĂ€r man Ă€ndĂ„ pratar om kreativa kompressorer, sĂ„ Ă€r ju en av dom sjysstaste gratis. SSLs Talkback kompressor. Finns att ladda ner gratis pĂ„ deras hemsida och smakar festis pĂ„ trumbussen 😄

Redigerat av rally
Postat

Nu var det ju precis det trÄden INTE skulle handla om, men jag tycker verkligen att man fÄr vÀldans mycket för pengarna med dom flesta PSP pluggar.

Tycker ocksÄ att sonalksis kÀnns grymt mycket kvalitet att jobba med. Har inte riktigt kÀnnt mig bekvÀm med deras EQ (har en tendens att "frÀsa" lite i lÄg diskant), men Multibandskompressorn Àr riktigt riktigt bra (om du har stÄlar), och Gaten - SV-719 Àr ju utan tvekan bÀst pÄ banan. Kolla Àven in deras TBK, om du vill ha lite mer "kreativa" effekter. Riktigt roliga!

-------------

MĂ„ste ju tillĂ€gga, nĂ€r man Ă€ndĂ„ pratar om kreativa kompressorer, sĂ„ Ă€r ju en av dom sjysstaste gratis. SSLs Talkback kompressor. Finns att ladda ner gratis pĂ„ deras hemsida och smakar festis pĂ„ trumbussen 😆

Haha, fan gratis Àr alltid gott! Ville egentligen inhandla ett par nya studiohörlurar, men ack sÄ ville mina flottiga fingrar pilla med nya ljud!

Men eftersom ni hĂ€r har varit sĂ„dana Ă€nglar som ni varit sĂ„ kommer jag o slĂ€nga in en till frĂ„ga hĂ€r nu 🙂

Jag producerar mestadels progressive house och jag Àr sjuukt nyfiken pÄ vad deadmau5 anvÀnder för plugg (han sitter i Pro-Tools, men jag tar förgivet att det Àr VST pluggar han anvÀnder) Om nÄn möjligtvis vet, eller kan tipsa om en VST synth som skulle passa Progressive house?

Postat

-------------

MĂ„ste ju tillĂ€gga, nĂ€r man Ă€ndĂ„ pratar om kreativa kompressorer, sĂ„ Ă€r ju en av dom sjysstaste gratis. SSLs Talkback kompressor. Finns att ladda ner gratis pĂ„ deras hemsida och smakar festis pĂ„ trumbussen 😆

Haha, fan gratis Àr alltid gott! Ville egentligen inhandla ett par nya studiohörlurar, men ack sÄ ville mina flottiga fingrar pilla med nya ljud!

Men eftersom ni hĂ€r har varit sĂ„dana Ă€nglar som ni varit sĂ„ kommer jag o slĂ€nga in en till frĂ„ga hĂ€r nu 🙂

Jag producerar mestadels progressive house och jag Àr sjuukt nyfiken pÄ vad deadmau5 anvÀnder för plugg (han sitter i Pro-Tools, men jag tar förgivet att det Àr VST pluggar han anvÀnder) Om nÄn möjligtvis vet, eller kan tipsa om en VST synth som skulle passa Progressive house?

RÀttelse - förutom all hÄrdvara han sitter i, men nÄn vst synth lÀr han ju pilla i!!!

Postat (redigerat)
(han sitter i Pro-Tools, men jag tar förgivet att det Àr VST pluggar han anvÀnder)
RÀttelse - förutom all hÄrdvara han sitter i, men nÄn vst synth lÀr han ju pilla i!!!

Har jag dock svÄrt att tro pÄ det dÄ PT anvÀnder sig av RTAS formatet, men synthen han anvÀnder sig av kan vara wrappad, eller finnas i bÄda formaten.

Redigerat av Gizmozis
Postat

Jag vet inte men jag har aldrig riktigt fastnat för Nexus och Zt3a+ , testat hemma hos en kompis men finner inte dem tillfredstÀllande.

Jag har dock Vanguard med ett antal banker som jag gillar.

Sedan mÄste jag sÀga att Hypersonic Àr otrolgt frÀnt.

Darteis (oregistrerad)
Postat

Personligen gillar jag Synth1 VSTi, riktigt vÀlljudande gratis VSTi synth med 2 osc, bra filter och bra filter envelopes, unison, inbyggda effekter, arpegiator och annan goodness.

DÀrefter kan jag rekomendera D-Blue Glitch, vilken ochsÄ Àr gratis, mycket smidigt med Ätta olika effekter eller vad den nu har som man kan med hjÀlp av en inbyggd pattern sequencer styra i takt. Har helt okej filter med!

Sist men inte minst Superwave P8, riktigt bra kanske inte lika smidig att programera som Synth1, men efter att jag lÀrt mig synth1 sÄ var den enkel att programera. LÄter lite snÀllare. OcksÄ gratis!

Googla de grejorna sÄ har ni lite att leka med :rolleyes:

Postat

"Sitter i hÄrdvaran?" Stolen dÄ?

Tvivlar pÄ att Deadmau5 skiljer sig sÄ mycket frÄn de flesta andra dansproducenter, det Àr nog 100% mjukvara dÀr ocksÄ.

Om han jobbar i ProTools Àr han inte bara en överskattad tjatmoster, utan dessutom en korkad överskattad tjatmoster eftersom ProTools midihantering Àr skrÀddarsydd för att lÀgga vÀxelbas till dansbandsmusik och egentligen inte duger till nÄgot annat.

Postat
Om han jobbar i ProTools Àr han inte bara en överskattad tjatmoster, utan dessutom en korkad överskattad tjatmoster eftersom ProTools midihantering Àr skrÀddarsydd för att lÀgga vÀxelbas till dansbandsmusik och egentligen inte duger till nÄgot annat.

😠

Postat

Dessa Àr de jag anvÀnder mest

* Waves SSL 4000 (kanalstripp och kompressor att dö för)

* URS Classic Console Strip Pro (Ska du ha en kanalstripp, ska du ha denna)

* Oxford pluggpaket kompressor, limiter, eq, reverb, inflator och transmod

Och sÄklart, om du har rÄd ska du helt klart skaffa UAD-1 kort med massa fina pluggar.

Postat
Dessa Àr de jag anvÀnder mest

* Waves SSL 4000 (kanalstripp och kompressor att dö för)

* URS Classic Console Strip Pro (Ska du ha en kanalstripp, ska du ha denna)

* Oxford pluggpaket kompressor, limiter, eq, reverb, inflator och transmod

Och sÄklart, om du har rÄd ska du helt klart skaffa UAD-1 kort med massa fina pluggar.

Skicka din CD till mig, jag betalar lika mycket som du gjorde för dina pluggar.

• 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.