Jump to content
Annons

Vad tycks?  

14 röster

1. 1. Vad tycks?

• 3 Bra
      10
    • 2 Nja
      1
    • 1 Kass - lägg ner
      2

Recommended Posts

Postat (redigerat)

* LÅTNAMN: Elva (arbetstitel)

* ARTIST/GRUPP: Jag

* GENRE: Alt. pop?

* LÅTLÄNGD: 0:43

* KOMPOSITÖR: Jag

* PRODUCENT: Jag

* EV. MEDVERKANDE:

* INSPELNINGSÅR: 2004

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 1 mb

* STATUS: Skiss

* LÅTLÄNK: borta

En vers och en brygga, nonsens-text och omixat (så tjafsa inte om frekvenser hit eller dit, jag vet vad som behöver göras men låten är på skiss-stadiet så har inte mixat nånting alls).

Skulle vilja ha lite input på eventuell fortsättning. Ska man bygga vidare från stråket och bli ännu mer komplex harmoniskt eller fortsätta med den enklare grundharmoniken? Nån annan idé?

Redigerat av VacUm
Annons
Postat

Jag tycker egentligen att båda dina idéer verkar tilltalande.

Att bygga ut stråket skulle jag rösta för som första försök. Man kan lätt känna att det skulle kunna byta tonart helt och bli komplext på ett fräckt sätt. Men fortsätt gärna så nyanserat som du gör. Låt inte stråkarna ta över helt. 😄

Postat

Ja, det lutar väl åt att man helt enkelt bygger vidare så som du tycker.. Ingen annan som har nåt att säga??

Postat

Intressant det här , hmm får associationer i inledningen åt Gentle Giant ( ingen sursång här inte) mycket behaglig röst, intressant tonspråk, inget förutsägande sånt gillar jag när känslan och tänket överensstämmer...Mycket bra.Vill höra fortsättningen...Går alla dina alster i den här riktningen?

Ljudet... behövs inte sägas nå't om......

karl 😉 96/100

Postat

Det här var förmodligen det bästa jag hört här på forumet.

Skitcoolt.

Jag röstar för att inte flippa ur harmoniskt allt för mycket.

jappe (oregistrerad)
Postat

Annorlunda men tilltalande harmonier. Ska bli intressant att höra slutversionen!

Postat (redigerat)

Det låter ju bra. Mer fusion på forumet! 🙁

Gillade din "Causes" som liknar detta lite tycker jag..

Fortsätt bygga upp en spänning, stråkarna ligger och trycker på rätt bra med det där crecendot de har ibland 🙂

edit: kan man förresten höra mer av din musik nånstans? :rolleyes:

Redigerat av Jazzman
pellepojken (oregistrerad)
Postat

Mycket suggestivt...

Man går omkring i någon "värld". Man kan inte se så långt. Man undrar lite vad som skall dyka upp...

Assossierar till en tidig Mike Oldfield ????

Postat

Som Karl säger så får man lite associatiner Gentle Giant/King Crimson. Jag tror att det behövs en färdig text för att veta hur man ska gå vidare; Låta texten guida fortsättningen.

Postat

Oj, man tackar.. Att kalla detta för fusion vill jag inte göra, men kul med lite positiv respons.

Har totalt missat Gentle Giants / King Crimson, men kanske får ta mig en titt på dessa.

Text, fortsättning kommer så småningom. Lovar att posta här då!

Postat

Tjo

Det här är ju bra 🙂

Dock undrar jag var "We" tog vägen, den har jag också

bara hört en liten del av, blev den klar eller gav du upp? 😎

Den här är bra, men är du inte klar med "We" så tycker jag att du ska

sattsa på den först.

Good Luck 😉

Postat
Tjo

Det här är ju bra 😄

Dock undrar jag var "We" tog vägen, den har jag också

bara hört en liten del av, blev den klar eller gav du upp? 😱

Den här är bra, men är du inte klar med "We" så tycker jag att du ska

sattsa på den först.

Good Luck 😄

"We" ligger klar, men är inte inspelad. Tar uti med mängder av sånt som kräver lite mer seriös inspelning efter jul (kommer få tillgång till en riktig studio då).

Postat

Det var lite blandning av stilar här..fet hiphopkick , lite jazz, det låter bomulls-soft och rätt avslappnat och skönt faktiskt..

Jag tycker du ska köra på samma arr.. stråkarrangemang tror jag skulle svälla ut låten till något helt annat.

Kanske en liten stråkensemble och med en cello.. fast ganska sparsamt..

Vill oxå höra hur det här utvecklas

Postat
Det var lite blandning av stilar här..fet hiphopkick , lite jazz, det låter bomulls-soft och rätt avslappnat och skönt faktiskt..

Jag tycker du ska köra på samma arr.. stråkarrangemang tror jag skulle svälla ut låten till något helt annat.

Kanske en liten stråkensemble och med en cello.. fast ganska sparsamt..

Vill oxå höra hur det här utvecklas

hrm.m ? Det ligger ju ett ganska fett stråkarr på nu redan.. 2 Cellos och 2 Altar (delar sig ibland så det får bli lite dubb när det ska spelas in på riktigt).

Postat
Bra, det ser vi fram emot, kommer det säljas på skiva eller kan

jag be dig om att skicka en länk med den senare?

🙂

Det får man se.. 🙂 Ekonomisk idioti o släppa plattor men samtidigt enormt kul.

Postat
hrm.m ? Det ligger ju ett ganska fett stråkarr på nu redan.. 2 Cellos och 2 Altar (delar sig ibland så det får bli lite dubb när det ska spelas in på riktigt).

Ok?..får lyssna igen..det hördes inte i den normala lyssningsinställningen jag har 😆

..men jag fick ju inte klaga på inställningarna i låten.. 😉

Postat

Gentle Giant har mycket som är klart hörvärt..

Samtidigt undrar jag en gång till om man kan höra mer av din musik nånstans på nätet än bara här på forumet? 😲

Postat (redigerat)
Gentle Giant har mycket som är klart hörvärt..

Samtidigt undrar jag en gång till om man kan höra mer av din musik nånstans på nätet än bara här på forumet? 😲

njae.. Inte så mycket eget, och det jag är med på och spelar vågar jag inte lägga ut pga att det är upphovsrättsskyddat och utgivet osv...

Men vårt nintendo-jazz-coverband ligger ju ute 😉

http://www.neskvartetten.tk

där spelar jag bas, drar i spakarna och arrar.

Redigerat av VacUm
Postat

Nu hörde jag stråket..när kicken höll på att skjuta monitorerna..sejten vilken bas 😉

kanske skulle vara fint att fortsätta på låten i samma spår..men vad tror du om en kör i en refrängliknande sektion, men inte bundet i tid som en vanlig poplåt.. eller kanske bara en extra stämma.. det man hör av låten nu låter som om den drar åt ett specifikt håll och något som växer upp ur det som redan finns.

Det känns inte som om den skulle bli värst mycket mer svulstig iaf.

Postat

mm. Att tänka refräng är nog ingen dum idé.. Ska kolla på det lite.. Då är det lätt med resten av formen.. Tack för tipset..

Mycket bas? 😉 Ja, en aning kanske.. Har ju värdelös lyssning här så skruvar alltid till ett ljud så det låter bra i mina pisshögtalare = alldeles för mycket bas.. Men är medveten om det hela och det låter så just nu för min egen skull och inget annat.

• 11 månader senare...
Postat
🙂 inte mycket du.. Kanske är läge att ta itu med igen..

Ja, NU! 😠

Verkar som länken ballat ur.

/emser

Den har vittrat bort med åldern tror jag...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.