Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har fått tag på ett litet betong rum på 12 kvm där jag får dundra på hur mycket ja vill, när ja vill 🙂

dock är hela rummet i betong, förutom 1 vägg som är av gipsskivor. Rummet e fyrkantigt.

Så jag undrar hur jag ska ställa mina monitorer för att få bäst akustik. Ska ja ställa monitorerna mittemot gips väggen? eller mot dom? eller vad är bäst? har ett par Tapco s8.

jag ska bara spela in vocaler och mixa i rummet.

jag kommer försöka så gått d går att akustikbehandla rummet, dock har jag ingen dirket stor budget, så d kommer mest bli att ja hänger upp gammla sängar, mattor, molton kanske, o annat billigare för att få bukt med akustiken till viss del allafall. kommer oxå ha en soffa bla o annat möblemang för att oxå dämpa så gått d går.

tips på hur jag ska göra är välkommna!

Redigerat av Luigi
Annons
Postat

för att få hjälp med hur du ska sätta din utrustning bör du iaf skriva ut måtten på rummet... sen skicka upp en skiss eller foton..

Postat

en snygg och billig lösning heter ju annars stenull/glasfiberisolering som du täcker med enkelt tyg från IKEA. Bättre än filtar iaf 😛

• 5 månader senare...
Postat
Bättre än filtar, ja, men risken är att man dämpar bort allt "liv" men inte fixar basproblemen.

Jag har en fråga, tänkte att det är lika bra att spinna vidare här. Jag har ett motsvarande rum. Vad jag undrar är kommer det att ljudisolera någonting^^. För det jag är ute efter är ljudisolering enbart. Rummet behöver inte låta bra så att säga, och anledningen till detta är att mina föräldrar håller på att bli helt galna däruppe när jag står här nere i källaren och "sjunger".

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.