Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag använder Dell XPS m1530 (2,4 Ghz dual core, 3 Gb ram, 200Gb 7200 rpm intern hårddisk) och Pro Tools LE 7.3.1cs tillsammans med Mbox 1 (via usb). Det har varit problem med klockan/playback/inspelning/klick. Det står mest och hackar och har inte fått igång varken uppspelning, inspelning eller klick. Klicket är ojämnt och klockan hackar sig fram. Datorns kraft är det inget fel på då den inte jobbar mycket alls! Pluggar och Standalone-instrument fungerar hur bra som helst inom och utanför PT. Vad kan det vara?

Jag har fått ett svar på ett utländskt forum att det skulle kunna vara en hotfix som behövs! (för dual core) Att det var det enda som behövdes för en användare där... kan det stämma?

Jag har laddat hem hotfixen men nu verkar det inte som att den installeras som den ska. Detta är hotfixen:

WindowsXP-KB896256-v4-x86-SVE

När jag läst på utländska forum verkar det som att man ska få ett fönster som säger att man ska starta om datorn och sedan när man går in i kontrollpanelen och kollar så ska hotfixen finnas där installerad.

Men... jag får bara upp ett fönster där det står typ: Installationsguiden för "hotfixen" slutförs. Klicka på slutför för att stänga den här guiden.

Vad är felet??

Mvh

Andreas

Annons
Postat (redigerat)

På jobbet kör vi en Mbox 2 och PT 7.3 på en bärbar Dell maskin, och det grafiska problem du beskriver upplever även vi på den, exempelvis att klockan hackar, att mätarna hackar osv.., men vi har inte märkt att det påverkar inspelningarna eller uppspelningarna på något sätt, kanske är något i dell-datorerna, vad vet jag.

Men iaf...har du senaste CS-versionen till ditt PT?? Sådant brukar ibland kunna lösa denna sorts av problem då det kan ligga en fix i dessa.

När det gäller hotfixen så får man annan säga något, då jag inte kan ett skit om windows längre. Jag vet hur man startar ett program och det är ungefär det jag kan idag 🙂

//Anders

EDIT: detta är kanske långsökt, men har du optimerat PT? t.ex begränsat hårddisken, ställt in buffersize osv...tror inte att det hjälper, men det ger ju mer kraft, så även om det inte hjälper detta och du inte har gjort det så kan det vara ett tips att göra ändå sedan i så fall 🙂

Redigerat av Gizmozis
Postat

Öhh.. Enl. microsoft handlar WindowsXP-KB896256-v4-x86-SVE

om "Installera den här uppdateringen om du vill åtgärda en situation som gör att ditt Windows-baserade system som stödjer energisparfunktioner för processorer och är utrustat med flera processorer, kan få minskad prestanda" Hmm.. Stoppar du i elkabeln i eluttaget och kör på medföljande nätadapter så borde problemet försvinna.. enl. Microsoft handlar problemet bara om då du kör på batteriet och datorn behöver spara kraft.. 🙂

Postat

Detta gällde väll bara firewire? Mbox ansluts via USB och då borde väll inte 945 chipset påverka som det skrivs om i tråden. eller??

USB behandlas också i tråden men inte lika mycket som FW. Många av tipsen gäller dock både FW & USB.

Okej, då ska jag ta och läsa hela tråden, läste bara problemen och resultatet skaparen beskrev. Kanske kan lösa vårat problem här på jobbet :rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.