Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla!

Står i begrepp att uppdatera datorn och väger mellan en iMac 24" 3,06ghz eller en MacPro 4 x 2.8ghz. Min abnormt datorkunnige vän var snabb att påpeka att enda anledningen att ens överväga MacPro för mig var om programmet/programmen jag tänkte använda var anpassade/optimerade för att köras med flera kärnor. Sjukt nog hittar jag inte ett pip i manualen eller på någon webbsida om det; googlat och snokat och letat och ringt runt till musikaffärer och fått noll svar egentligen. Men Studio-forums samlade hjärntrust kan man alltid lita på! Eller? 😄

/J

Annons
Postat

Oj - det visste jag inte. Tack, bra tips. Men det ser inte ut som det; jag är så sjukligt nöjd med LiquidMix och Sonalksis pluggpaket fortfarande efter nästan ett år att jag inte längre dreglar efter kompisens UAD-grejer faktiskt 😄 Eller ok; den grafiska front-enden han har kickar LiquidMix's arsle, men ljudmässigt är jag glad. I vilket fall blir det inte en dual quad så den dörren är fortfarande öppen. Lutar åt quad core 2.8ghz 6GB RAM och en extra 750GB SATA2 hårddisk för pluggarna. Sitter idag på en iMac 2ghz Intel Duo med 2GB RAM så jag gissar att det blir ett rätt gott lyft 🙂

pme (oregistrerad)
Postat

Det är inte så lite irriterande att de inte säljer en 3.2 GHz. Vill man ha en CPU så får man välja 2.8...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.