Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej Hej,

Jag använder mig av programmet Reason 4, MIDI Keyboarden Edirol PCR-300

och en Korg padKontrol när jag gör min musik, men jag har länge velat ha en bra o stabil mikrofon för att spela in och "slutföra" mina låtar.

Har någon några bra rekommendationer? Vore väldigt tacksam, I need something CRISP! 🙂

Tack i förhand

Annons
Postat
Hej Hej,

och en Korg padKontrol när jag gör min musik, men jag har länge velat ha en bra o stabil mikrofon för att spela in och "slutföra" mina låtar.

Har någon några bra rekommendationer? Vore väldigt tacksam, I need something CRISP! 🙂

Tack i förhand

Du vet att du inte kan spela in Audio i Reason va?

Postat
Hej Hej,

Tack i förhand

Vilket program ska man använda för att spela in röster så bra som möjligt? And Please recommend nåra mikkar, tack =)

Postat
Hej Hej,

Tack i förhand

Nej, just det - utan du måste ha ett DAW-program, som t ex Cubase, om du ska kunna spela in audio.

Angående micen, så kan du hämta smakprov på ett gäng olika modeller på min testsite och avgöra själv vilka som är värda att överväga. 😄

Postat
Hej Hej,

Har någon några bra rekommendationer? Vore väldigt tacksam, I need something CRISP! 😊

Tack i förhand

Nej, just det - utan du måste ha ett DAW-program, som t ex Cubase, om du ska kunna spela in audio.

Angående micen, så kan du hämta smakprov på ett gäng olika modeller på min testsite och avgöra själv vilka som är värda att överväga. 😎

Aight, ska kolla upp de 🙂 Är Cubase det bästa DAW-programet eller kan man hitta bättre?

Postat
Vad vill du använda mikrofonen till?

Sång, instrument?

Jag vill använda det till sång, jag kan inte nått typ om mikrofoner vore gött om jag fick lite "vägledning" hehe 😊

Postat
Om du ska sjunga i den så finns det bara ett sätt att ta reda på vilken som passar din röst, och det är att prova.

aa okaj, menar du att jag ska gå till musikaffärer o testa eller? 😊

Postat
Aight, ska kolla upp de 😊 Är Cubase det bästa DAW-programet eller kan man hitta bättre?

Det är helt och hållet en smaksak. Det är dock ganska dyrt, så beroende på hur mycket du vill lägga på programmet så kanske du ska se dig om efter något annat. Ett alternativ är Reaper, vilket finns som shareware utan tidgräns eller andra begränsningar. Det har även ReWire-stöd så man kan lätt koppla ihop det med Reason.

Postat
Aight, ska kolla upp de 🙂 Är Cubase det bästa DAW-programet eller kan man hitta bättre?

Det är helt och hållet en smaksak. Det är dock ganska dyrt, så beroende på hur mycket du vill lägga på programmet så kanske du ska se dig om efter något annat. Ett alternativ är Reaper, vilket finns som shareware utan tidgräns eller andra begränsningar. Det har även ReWire-stöd så man kan lätt koppla ihop det med Reason.

Okaj 😎 ska checka Reaper, låter bra 😊

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.