Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla!

Eftersom jag inte lyckas spela upp både Lm7 pluggen och audiospåret samtidigt med ljudkortets egen drivrutin (Asio Tracker Pre) så vill jag kunna spela upp midispåret samtidigt som jag spelar in det på ett audiospår. Finns det någon som vet hur man gör?

Tacksam för hjälp! 🙂

Annons
Postat

när midispåret är klart och låter som du vill att det ska låta så kan du markera "s" på det spåret och välja:

file-export- audiomixdown (i real time om du måste lyssna samtidigt) och sedan under outputs antingen stereo out eller vst instruments och det instrument du vill ha.

döper spåret och väljer wav som format.

• 2 veckor senare...
Postat
Varför inte använda "freeze"-funktionen?

Tack för era snabba svar! Tyvärr har jag av någon anledning inte fått någon notifiering per e-post om att jag fått svar, därför så sen.

Vad är Freeze?

Postat
när midispåret är klart och låter som du vill att det ska låta så kan du markera "s" på det spåret och välja:

file-export- audiomixdown (i real time om du måste lyssna samtidigt) och sedan under outputs antingen stereo out eller vst instruments och det instrument du vill ha.

döper spåret och väljer wav som format.

Tack jag ska kolla upp. Sitter på jobbet nu, men ska kolla när jag kommer hem.

☺️

Postat

Jag tycker ändå det är konstigt att jag inte kan spela upp både lm7 spåret och ett audiospår med annan drivrutin än asio full duplex som har så hög latency.

Postat
Jag tycker ändå det är konstigt att jag inte kan spela upp både lm7 spåret och ett audiospår med annan drivrutin än asio full duplex som har så hög latency.

Lång latency med ASIO? Då använder du kanske fel driver? Hur lång latency har du?

DieHard (oregistrerad)
Postat

Funkar det inte att använda ditt ljudkorts asio i device-setup?? Har du sett till att du har de senaste drivrutinerna till kortet? Själv hade jag länge problem med mitt audiophile 2496 tills de senaste uppdateringarna. Asion hoppade ur då och då och gick inte att använda så jag fick starta om datorn. Kanske nåt liknande problem du stött på?

Postat

Ursäkta mig allihop. Nu har jag kört igång flera saker här. Jag delar upp det och tackar för svaren.

Till Gilbert: Vad är freeze och hur gör jag?

Till Sixties: Jag testade med S och audiomixdown utan att få det att fungera. Jag får en audiofil utan ljud. (Grymt bra låt förresten)

Till Claes: Jag kan höra lm7 pluggen när jag använder Asio Direct X Full Duplex och får få input latency 325,079 ms och input latency 46,440 ms.

Till DieHard: Jag har ett E-MU Tracker Pre usb-kort med drivrutinen Asio E-MU Tracker Pre driver. Med den drivrutinen får jag ner latencyn till 10 ms, men då kan jag inte höra lm7-pluggen. Jag har även testat Asio4All med samma resultat som med kortets drivrutin. 😎

DieHard (oregistrerad)
Postat
Ursäkta mig allihop. Nu har jag kört igång flera saker här. Jag delar upp det och tackar för svaren.

Till Sixties: Jag testade med S och audiomixdown utan att få det att fungera. Jag får en audiofil utan ljud. (Grymt bra låt förresten)

Till Claes: Jag kan höra lm7 pluggen när jag använder Asio Direct X Full Duplex och får få input latency 325,079 ms och input latency 46,440 ms.

Till DieHard: Jag har ett E-MU Tracker Pre usb-kort med drivrutinen Asio E-MU Tracker Pre driver. Med den drivrutinen får jag ner latencyn till 10 ms, men då kan jag inte höra lm7-pluggen. Jag har även testat Asio4All med samma resultat som med kortets drivrutin. 😎

Men fungerar det när du använder andra pluggar??

Postat

Till DieHard: Jag har ett E-MU Tracker Pre usb-kort med drivrutinen Asio E-MU Tracker Pre driver. Med den drivrutinen får jag ner latencyn till 10 ms, men då kan jag inte höra lm7-pluggen. Jag har även testat Asio4All med samma resultat som med kortets drivrutin. 😮

Anra pluggar funkar utmärkt. Men de pluggarna är ju kopplade till audiospåren. När jag lagt in ett lm7 trumspår så är det ett midispår. Det är alltså midispår som inte går att spela upp med Tracker Pre:s drivrutin.

Jag har två val. Antingen måste jag få uppspelningen att funka som det ska, eller spela in midispåret till audio (eller exportera midin till audio). Inget av detta vet jag hur man gör. Jag har testat med att spela in midispåret enligt Sixties anvisningar, men får det inte att fungera. När det gäller Gilberts förslag så vet jag inte vad freeze är och vad meningen med det är.

Tack för era snabba svar. Hoppas någon vet hur jag ska göra. :rolleyes:

DieHard (oregistrerad)
Postat

Till DieHard: Jag har ett E-MU Tracker Pre usb-kort med drivrutinen Asio E-MU Tracker Pre driver. Med den drivrutinen får jag ner latencyn till 10 ms, men då kan jag inte höra lm7-pluggen. Jag har även testat Asio4All med samma resultat som med kortets drivrutin. 😮

Anra pluggar funkar utmärkt. Men de pluggarna är ju kopplade till audiospåren. När jag lagt in ett lm7 trumspår så är det ett midispår. Det är alltså midispår som inte går att spela upp med Tracker Pre:s drivrutin.

Jag har två val. Antingen måste jag få uppspelningen att funka som det ska, eller spela in midispåret till audio (eller exportera midin till audio). Inget av detta vet jag hur man gör. Jag har testat med att spela in midispåret enligt Sixties anvisningar, men får det inte att fungera. När det gäller Gilberts förslag så vet jag inte vad freeze är och vad meningen med det är.

Då är svaret uppenbart: LDJM!! Betyder LÄS DEN JÄVLA MANUALEN!! 😮

Postat

Till DieHard: Jag har ett E-MU Tracker Pre usb-kort med drivrutinen Asio E-MU Tracker Pre driver. Med den drivrutinen får jag ner latencyn till 10 ms, men då kan jag inte höra lm7-pluggen. Jag har även testat Asio4All med samma resultat som med kortets drivrutin. 🙁

Då är svaret uppenbart: LDJM!! Betyder LÄS DEN JÄVLA MANUALEN!! 😮

Hade nog hoppats på ett lättare tips 😮 . Jag har kikat lite i den men den utan att hitta något, men jag ska kika lite till. Konstigt att ingen annan varit med om samma sak.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.