Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nu har jag i stort sett bestämt mig för vilka monitorer jag ska ha. Det jag letat efter är en aktiv monitor med tillräcklig basåtergivning för att man inte ska behöva komplettera med en sub. Då hamnar man oftast i 8" kategorin.

Jag har väntat rätt länge på att någon svensk recension på denna monitor ska dyka upp(då monitorn funnits ute ett tag) men inget har hänt ännu. Luthman har tagit bort produkten på sin prislista(kanske lev. problem?) vilket lutar åt att jag kommer att beställa från utlandet. Musicstore eller Thomann blir det nog.

Jag skulle vilja har era tankar runt dessa monitorer, och om ni anser att det finns en bättre monitor för dessa pengar, i denna storleksklass.

Enligt recensioner jag hittat från ex. USA verkar dessa monitorer rocka stjärt! 😏 Ni som vet något om denna modell får gärna PMA mig eller svara i tråden.

Genelec har jag spanat på(gott rykte, bra omdömen generellt) men man får gå upp i stort sett till 8040A modellen och dom pengarna finns INTE.

299 EURO/st (ca 2785 SEK/st) är priset, på Musicstores hemsida. Känns väldigt prisvärt.

http://www.mackie.com/products/mrseries/index.html

http://www.thomann.de/se/mackie_mr8.htm

Annons
Postat

Ja tyvärr kommer det nog att bli så. Det verkar ta en jäkla stund innan de kommer att nå till Sverige. Jag har inte ringt runt och kollat med huvudleverantören men i och med att dom inte kommit hit än tyder på att något strular. Jag går på magkänslan lite här och på de recensioner jag läst. Men jag förstår din fråga, lite grisen i säcken är det alltid.

Det var därför jag hoppades på att någon på detta forum skulle ha kommit i kontakt med dessa monitorer och kunde ge lite input :/

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.