Bettan Postat 19 maj 2008 Postat 19 maj 2008 Gällande Vista o E-MU 0404/USB så går det tydligen inte ihop på nåt sätt. Ljudkortet är nu igång och det fungerar okey. Nos problemas. Men programvaran fungerar inte pga Vista trots hämtade drivrutiner på EMU`s hemsida. Wavelab 5 blir installerat, men man kan inte spara jobbet man har gjort. En sak är säker: jag ångrar köpet av HP Vista. Funderar på om man kan installera XP på en partition för att använda när man gör musik? Ladda ner drivrutinerna till datorn för XP? Eller är jag ute å cyklar igen? / / Frågvisa Bettan / /
Gilbert Postat 20 maj 2008 Postat 20 maj 2008 Jag gissar på att det är Wavelab 5 (som inte är skrivet för Vista) som orsakar det problemet du beskrivigt. Skulle kicka Vista om jag var du och installera XP. Även om det innebär en investering på 660kr så är det lätt värt att "uppgradera" till XP då du slipper så många problem och får dessutom bättre prestanda.
Björn Olsberg Postat 20 maj 2008 Postat 20 maj 2008 Det är lätt och ofta riktigt att råda folk till att installera XP istället för Vista. Men har man en ny märkesburk á la HP, så är det ofta det inte ens finns drivrutiner tillhandahållna för XP. Gäller hårdvara som grafikkort, nätverkskort, bluetooth, trådlöst, med mera. Värt att kolla upp innan man knallar ner och skaffar en XP-licens.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.