Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag är jäkligt trött på att cubase sequencer inte är lika "smidig" som i Reason 4. Vill ju gärna ha en seq som stöder vst också.

Finns det något annat program som har en seq som påminner om den i Reason 4?

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag tycker Cubase mididel och Reason är ganska lika varandra.

Däremot är audiodelen på Cubase inte så ball.

Jag fann min lycka i Tracktion 2, ett lysande komplement till Reason 4.

Kör audio i T2 och midi i Reason.

I nödfall kör jag VSTi i Tracktion.

Det fina i kråksången med T2 är att man kan dra och släppa pluggar hur som helst.

Samt att en funktion som heter rack som är lite som att koppla ihop Reason enheter fast med VSTi och VST pluggar. Hur coolt som helst.

Vad sägs om att lägga en kompressor och en "telefonröst" EQ direkt på ett klipp och inte på en hel kanal? Mumma.

En länk till T3: http://www.mackie.com/products/tracktion3/index.html

Ladda hem demon och testa om du trivs. Jag gjorde det, det sa klick :-)

T2 kan man köpa för 25$ hos Mackie.

Redigerat av drloop
Postat

Det fina i kråksången med T2 är att man kan dra och släppa pluggar hur som helst.

Samt att en funktion som heter rack som är lite som att koppla ihop Reason enheter fast med VSTi och VST pluggar. Hur coolt som helst.

Vad sägs om att lägga en kompressor och en "telefonröst" EQ direkt på ett klipp och inte på en hel kanal? Mumma.

Tack för tipset men jag har läst att Tracktion 2 inte har någon mixer. Isf kan det ju inte vara ett så lättarbetat program?

drloop (oregistrerad)
Postat

Tack för tipset men jag har läst att Tracktion 2 inte har någon mixer. Isf kan det ju inte vara ett så lättarbetat program?

Du ser varenda plugin, volym samt panorering på varje kanal. Vad mer kan man begära?

Men nej, ingen mixer i vanlig mening men det är en av styrkorna jag gillar med T2. Testa demon och häng i ett tag så skall du se att du kanske gillar upplägget du med.

Har du många kanaler så är du mer eller mindre tvungen att ha två skärmar med Cubase. En för mixern och en för resten.

Jag satt hemma hos en kompis för ett tag sedan med Cubase och kom på varför jag bytte och varför jag inte saknade Cubase. Mixern var en av grejerna jag inte saknar.

Men vill du ha det på ett klassiskt DAW sätt så har du många att välja på. Logic, Cubase, Sonar och Samplitude är väldigt lika varandra.

Ableton, FL och Tracktion sklijer sig från mängden. Dessa har inte samma workflow som tex Cubase.

Vill du ha flexibel routing och kunna göra nästan lika avancerade grejer som i Reason med VST och VSTi på ett enkelt sätt, ja då är nog Tracktion svaret på dina önskningar.

• 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.