frassemannen Postat 25 oktober 2004 Postat 25 oktober 2004 tjena ja e helt ny på det här med att spela in digitalt via dator , undrar nu vilket ljudkort som e bra , behöver inte ha nått värsting fast runt 3-4 tusen , behöver även en preamp vad ska man ha för nån preamp i 3-4 tusen kroners klassen
slaptap Postat 25 oktober 2004 Postat 25 oktober 2004 Ett M-Audio 2496 PCI för 1100:- och en liten mixer med PreAmps från Behringer/Tapco runt en lusing. En helt ok start. Sen är du igång. 🙂
Esset Postat 25 oktober 2004 Postat 25 oktober 2004 Eller så en Digidesign M-box eller någon av ESI's små firewire produkter (kommer inte ihåg artikelbenämningarna nu)
android Postat 25 oktober 2004 Postat 25 oktober 2004 (redigerat) (Funderar lite på logiken i att rekommendera saker för runt tusenlappen när killen frågar efter grejer för det 4-dubbla...??) Vad behöver du när det gäller ljudkortet? Många in/ut eller bara ett par och riktigt bra AD/DA-omvandlare? Vad kör du med för program? Stationär eller bärbar dator? Redigerat 25 oktober 2004 av android
Tokas Postat 25 oktober 2004 Postat 25 oktober 2004 Ska du ha en stationär dator och köra med flerkanals-inspelning så rekomenderar jag: M-Audio Delta 1010LT. Har kört med det länge och är mycket nöjd. Ska du inte ha flerkanals-inspelning kan det vara bra med ett M-Audio Audiophile 2496 med någon extern preamp. Vill du ha ett externt ljudkort så kanske det skulle vara bra med M-Audio Mobile Pre USB, det har inbyggda preamps.
slaptap Postat 25 oktober 2004 Postat 25 oktober 2004 (Funderar lite på logiken i att rekommendera saker för runt tusenlappen när killen frågar efter grejer för det 4-dubbla...??) Mmm...jag vet, men såg det där med att frassemannen var ny på det här. Tyckte att jag borde ge en vink om att bra prylar att börja med inte behöver kosta så pass mycket som frassemannen hade tänkt sig... 😛
Fluffy Postat 26 oktober 2004 Postat 26 oktober 2004 Hej! Håller med Tokas om att ett 1010LT är ett bra köp. Jag är en ganska ny ägare av ett sådant och är mycket nöjd med det...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.